Vatten, vatten bara vanligt vatten…..




Nu är det ju så att växter och plantor mår bäst av ljummet vatten och inte det där iskalla direkt från vattenslangen. Det fick jag lära mig redan som liten utav min morfar. Han hade alltid massor av hinkar och vattenkannor uppställda utmed husväggen fyllda av vatten. (Som jag ibland hjälpt till att pumpa upp ur brunnen med den gamla gårdspumpen.) Sedan om kvällen när solen nästan gått ner vattna han och mormor alla landen, och det var många stora land – men alla lika välskötta och prydliga!




Själv har jag köpt mig en stor vattentunna – den ska jag ha nära landet.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Fina bilder!

Härliga gamla minnen ,

och goda råd som du tog till dig.

Ha det så gott ! Kram från Farmor !

2012-04-18 @ 08:38:00
Postat av: fixaren

Så roligt att du har fått upp pumpen.

Då har du vatten som inte är klorerat.

2012-04-18 @ 19:50:24
Postat av: Anna ..tassar in..

Jepp så är det..morfar han kunde sin sak minsann..om man har vatten i sitt växthus fördelas temperaturen dessutom jämnare..



Du..odlarlivet är berikande o härligt..

2012-04-19 @ 21:31:41
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Susanne Linnér

Trägårdslanden på dalagatan har satt sina spår, önskar bara jag kunde få mina lika välskötta...men jag hinner inte med. Så för min del fick det bli pallkragar och begränsad odling.

KRAM

2012-04-20 @ 10:23:48
URL: http://sussli76.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0