Julens höjdpunkt!

  
Säkerheten i första rummet, för om
olyckan är framme, då är det så dags
att börja plocka fram grejer! Men det
gick bra i år också. Men man kan
aldrig vara säker då man värmer upp
rapsolja till 180 - 190 grader.
Det finns tre former att välja på då man
ska göra struvor, eller iallfall två. Då den
söta fjärilen inte längre har några gängor kvar.
Två formar trodde jag och började göra fina
små hjul av hjärtan. Två blev det, sedan ville
inte de gängorna vara med mer heller.
Så det blev stjärnor för hela slanten!
 
 
Ett riktigt roligt julpyssel, och jag har ett svagt
minne av att jag som liten fick stå på behörigt
avstånd då morfar höll i järnet och gjorde struvor.
Men nu är det jag som håller i järnet, och ett
vakande öga på termometern, det får ju inte
bli för varmt.
 
Så var det ju dags för sista versen...
När fjärde ljuset brinner vi hämtar julegran.
Och alla barnen räknar var dag till doppare dán.
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Äntligen! Jag trodde du skulle missa sista versen.. Men dej kan man lita på. Vilka fina struvor du har gjort, stjärnorna är finast tycker jag. Kram

2012-12-23 @ 15:08:10
Postat av: Farmor

Det var en härlig bildsvit om det stora pysslet
med att göra struvor. Det har jag aldrig försökt
mig på. Ja då var vi framme vid fjärde ljuset.
Hoppas ni får en riktigt härlig helg .
Hälsa alla mina nära o kära .

2012-12-23 @ 17:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0