Förälskad...

Det gick ju bara inte att motstå...
...denna underbara sommardoft, som Schersminen sprider.
 
Det doftar smultron på långt håll - man kan inte bli annat är förälskad i den, ljuvliga växten. Jag hittade den i veckan på Albackens Trädgårds Skafferi, där mannen och jag stannade till för en fika. Jag har grävt ner den lilla plantan vid min ena fika plats, här ska jag nu sitta och bara lukta på sommaren.
Philadelphus (Lemoinei) Mont Blanc - småblommig Schersmin, kompaktväxtsätt -rikblommande med doft av smultron och den blir ca 1 meter hög.

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

doft av smultron... Mmmm - då förstår jag att det är helt underbart hos er. Kram från faster

2012-07-06 @ 09:28:15
Postat av: Anna susar in

Åh..men hallå..jag vill oxå ha..jag har en vanlig..men den med smultrondoft är ju bara för härlig..lyckliga du.

2012-07-06 @ 19:57:26
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0