På jakt…

Idag har jag varit på jakt efter två saker. Det ena var en körsbärsbuske med det härliga namnet Choklad. Men efter att ha varit runt på tre ställen, och ingen hittat. Så fick jag beskedet på det sista stället att det inte kommer in några fler den här säsongen. Suck… Bara att vänta till nästa vår.(Vill inte vänta så jag ska ringa till ett ställe till imorgon, det ligger lite längre bort, så jag vill säkert veta att det finns innan jag åker)

Det andra hittade jag till slut, ett Smulbär som heter Rebecka. En ny sorts jordgubbe som inte revar sig och som smakar mer smultron än jordgubbe. Tre plantor fick följa med till Skogsliden. Men innan jag hittade Smulbären, så hann jag köpa några plantor Månadssmultron – de ska heller inte reva sig utan växa som en liten tuva.

Månadssmultron och Smulbär

Rebecka


Kommentarer
Postat av: Anna ..tassar in..

Åh du jag vet hur det är att vara på jakt..man blir som besatt..ja men ring först så du inte gör som jag..jag flängde in till grannstaden på jakt efter en ros av särskild sort..noop inget att hämta..hem i gen o upp till stadens enda utbud..himmel där fanns den..:)



Intressant med revfria..

2012-06-09 @ 07:50:38
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0