Med envishet och fogsvans kan man komma långt...

Igår gjorde jag slag i saken och sågade ner mitt gamla körsbärsträd.
Ett litet slitgöra för mig och fogsvansen, men på envishet kommer man långt…
Tog dock inte riktigt hela stammen utan lämnade kvar en bit för att ha fågelbadet på. (Det blir inte lika lätt för katterna att ta sig en munsbit då).
När jag sedan senare på eftermiddagen kom runt hörnet på huset hade jag säkert ett tiotal pilfinkar som badade. Så nu är det mer sol till mitt lilla trädgårdsland och lite säkrare för törstiga och badsugna fåglar!


Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vilken smart idé. Tänk vad glada fåglarna blev för ett alldeles nytt och fint badställe. Kram från Pyret och mej

2012-05-17 @ 09:12:27
Postat av: Anna ....tassar in..

Så härligt då har du det i ansiktshöjd med allt blir som lite trevligare när man har saker o ting i ögonhöjd. Att såga kostar-på :)



Jag satte oxå ut ett litet bad igår..som jag ser från växthuset..nu hoppas jag på badgäster.

2012-05-17 @ 11:43:02
URL: http://filipendula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0