Om du tror....

....att jag legat på latsidan, då tror du fel!

Igår satte jag två träd.

Två japanskakörsbärsträd, fast med olika form.

Det blev så då jag inte kunde bestämma mig för det ena eller

det andra, tur att trädgården är stor!
Först grävde jag ner Prunus Serrulata Shidare Sakura - ett hängträd, det kommer inte att bli så stort.

Sedan var det dags att gräva ett nytt hål och sätt Prunus Serrulata Kanzan ett vanligt upprätt växande.

Gott om knoppar var det på båda, så jag hoppas att få stoltsera med vackra rosa blommor snart.

(grävde fyra hål till – men det kommer en annandag).

Idag har jag rensat i hallonlandet,

plockat bort de vissna kvistarna och rensat på marken.

Pysslat om jordgubbsplantorna och täckt in dem med fiberduk.

Grävt igenom hela trädgårdslandet – det är gott om feta daggmaskar…..

Det känns i kroppen….men det var ju ett roligt "träningspass"!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Väldigt fina träd du köpt.
Dom kommer att pryda sin plats
i den fina trädgården på Skogsliden.
Kram !

2013-04-27 @ 07:38:16
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Men så trevligt..träd det är mitt liv de se..:)
Prunus..det kommer bli sagolikt vaclert..jag har just avverkat ett träningspass jag med i trädgården..så galet härligt det är.

2013-04-27 @ 14:18:23
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0