Liten har blivit stor...

....  idag fyller hon tre, vår underbara lilla Alice!
Tittut här är jag i korgen med leksaker...
 
.... en favorit, små snören på en pinne. Den kunde jag jaga och leka med länge...
.... men efter lek behövs det sömn, det kändes tryggt att ta små tupplurar i transportburen till en början. Men sedan blev jag riktig kompis med Oscar som bodde på Skogsliden då jag kom hit, vi sov gärna tillsammans och busade och lekte. Elvis och jag har inte kommit varandra riktigt lika nära. (Kanske beror det på att Oscar faktiskt var en tjej och att vi var lite mer lika varandra till sinnet?)
Här sover Oscar och jag sover gott på soffan.
Men som sagt liten har blivit stor. Fast att jag är en stor katt nu, så kommer jag och gosar med matte mer än gärna, så gott som varje dag kryper jag upp en stund och spinner av välbehag.
 Idag då det är min födelsedag har jag beställt det bästa jag vet, äggula och tonfisk. (Det får jag rätt ofta, för jag är en katt som har det så bra.)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Underbara bilder på den gosiga Alice.
Vilken lycka att ha så fina katter,
och så gott dom har det på Skogsliden .
Kram Kram!

2013-02-21 @ 07:41:28
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Mmmm vilken kärlek..så söt hon är. Jag kan tro att hon lever ett behagligt liv lilla Alice.Mysigt!!

2013-02-23 @ 16:30:04
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0