på rad...

.... står de nu här mina små "bebisar".
- Ja Dahliorna!
Men man får ju pyssla om dem som bebisar.
 
  
Jag har nu bestämt att det inte kommer att bli några
frostnätter, så därför vågade jag plantera ut dem.
(Det har ju inte varit en kall natt sedan början av april,
det värsta som kan hända är att jag får ge mig
ut att täcka om nu vädret skulle slå om helt.)
 
Till helgen blir det kanske utflykt till ett
ställe där de ska ha runt 220 Dahlia sorter!! 
Får se till att ta med stora plånboken.....
 
 

Kommentarer
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

God morgon! Inte en sol så långt ögat kan nå.... Eller nu hur den går hehe. Men dagen har ju bara börjat.
Ja, du får ta med dig en fet plångbok ;) Men vad roligt med så många....
Själv har jag en balkong men kommer att flytta så då kommer det att bli en altan ingen gräs med andra ord... som jag hade önskat. Men det går faktiskt att odla i krukor och dyligt... Som jag ska göra måste bara åka och inhandla lite och då kommer det nog till början att bli ätbara saker := Ska bli riktigt roligt att återuppta sin odling igen. Ha nu en fortsatt solig dag. Många kramar Carina

2013-05-31 @ 10:17:17
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Mia

Åh dahlior! Så mäktiga, vackra...håller tummen att frosten håller sig borta! :-)

2013-05-31 @ 19:17:00
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna Filipendula Rudbeckia

Lovely..då blir det vackert till sommaren kan jag tro..såg just ditt sms..så du hittade fram..kul kul..visst var det värt en liten resa :)

2013-05-31 @ 22:13:50
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0