kafferast...

Så kom då äntligen den utlovade påsk solen!

Jag har varit ute mest hela dagen,

jobbat och jobbat i trädgården.

Men nu är alla landen fria från ogräs, till och

med i gruset utanför muren….

....det är inget roligt jobb att ta bort det

som växer där, men nu är det gjort

och det blev så fint!

Allt visset är bortklippt,

lavendeln har jag också klippt ner.

Var iväg och köpte färg till min nya odlingslåda.

Fanns färgen jag skulle ha?!!

Nej, den hade ju utgått så nu har jag

målat den nya odlingslådan grafitgrå.

Har köpt färg så att det räcker till att måla

om de andra också.

Jo, jag tog en liten kafferast då jag

plockat fram trädgårdsmöblerna.

Imorgon ska jag ta det mest lugnt och

titta på blommorna…..

.....typ i en kvart sedan hittar

 jag väl något nytt!!

 Köpte frön på Gran Canaria:
Jacaranda mimosaefolia.

Imorgon tänkte jag peta ner dem i kruka,

så får vi se om det blir så här fint som på bilden.

(Bilden lånad från Wikipedia)


Kommentarer
Postat av: Monica Einarsson

Vad duktig du varit! I morgon får du ta det lugnt och njuta av vårsolen...

2014-04-19 @ 16:50:56
Postat av: H i Östergård

Ja, du är då för duktig. Jag har inte rensat något ännu. Men har varit ute mycket idag och och haft det skönt i solen. Kram

2014-04-19 @ 17:00:36
Postat av: Mia

Åh vad det låter härligt...jag tycks inte få tummen ur....men måste plantera om mina tomater idag, jisses vad dom drar iväg!!! Så har jag en afrikansk iris och en Antilopöga som också behöver nya krukor. De fröna har jag fått så det ska bli spännande att vad det blir av dom :) Lycka till med dina frön, håller tummen att det funkar och prunkar! Ha en fin påskdag, kram på dig!

2014-04-20 @ 16:25:45
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0