I isande vind.....

gick jag en långpromenad jag inte kommer att glömma i första taget. Målmedvetna steg mot sjukhuset för att kolla till kusinen. Kommer fram till stan och får för mig att gena lite. Det är nu vi kommer till det jag inte kommer att glömma!! En mycket glad upptäckt, på en liten skylt står det Magnolialunden! =) Inte visste jag att vi hade en sådan i staden. Här är en som ska ut med kameran till våren, än så länge får ni hålla tillgodo med listan på det som komma skall!

 

Magnolia ’Galaxy’- rosenmagnolia

Magnolia kobus - japansk magnolia

Magnolia x loebneri ’Leonard Messel’- hybrid magnolia

Magnolia x loebneri ’Merrill’- hybridmagnolia

Magnolia obovata - junimagnolia

Magnolia sieboldii - buskmagnolia

Magnolia stellata ’Royal Star’- stjärnmagnolia

Magnolia ’Elizabeth’- magnolia

 

Inte mindre än åtta sorter att se fram emot!!

 

(Sjukhusbesöket blev superkort, då hennes familj åkt upp och överraskat henne med goda bakelser. Jag går till henne imorgon istället - eller imorgon tar jag bilen, så ska det nog stå!)

Skogslidens egna Magnolia!
 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen, nu blir jag faktiskt lite avundsjuk, en magnolialund!!!! Och så har du en egen, vilken lycka. Dom trivs inte här uppe i kalla nord...
Ditt besök i morrom blir säkert mycket uppskattat, kram på dig och ha en skön kväll tillika söndag.

2014-01-25 @ 21:35:51
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Anna

Himmel vilken lycka..om man är uppmärksam som du så missar man inte en sådan finess...jag är alltid på span när jag är ute o knallar..:) det är nog ett släktdrag :)

2014-01-26 @ 11:11:17
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Farmor

Jag tycker att Skogslidens egen Magnolia
är väldigt fin. Men tänk vad många fina
foton du kan ta till våren. Spännande !
Ha en bra vecka ! Kram!

2014-01-27 @ 08:24:04
Postat av: paula i pörtet

Hej, jag har förstått att du är en hejare på blomster. Och nu har du mer att se fram emot, magnolia tror jag inte skulle växa hos mig, tror vi ligger i zon 7 eller dylikt.
Jag blir glad av din underbara lila bakgrund här, den piggar verkligen upp
Kram

2014-01-27 @ 13:57:26
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0