nu är det mitt!


Idag på morgonen åkte jag till Billbäcks!
Med mig hem hade jag Halesia Carolina!
(Plus en lila ros som inte heller gick att motstå,
mer om rosen vid ett annat tillfälle)
Så dagen har börjat mycket bra.
Lite mer än 1 kilo jordgubbar plockades
av på morgonkvisten.
 
(Trädet är inte så stort, men det blir.
De visade  mig ett som var 10 år nu.
Jag får tänka om var jag ska placera det.
Men nu har jag ett och det känns så bra!)
Nu ska jag ut och njuta av solen!
ps. det finns ett Snödroppsträd kvar på
Billbäcks ifall du är sugen! =)
 
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vad roligt att du fick ditt träd :). Det ska bli spännande att se hur stort och fint det blir. Och en ros är aldrig fel. Kram

2014-07-04 @ 13:23:39
Postat av: Anki

Grattis till nyförvärvet! Ska bli spännande att se hur det kommer att utvecklas.
Alltså, nu blir jag lite nyfiken... om du handlar på Billbäcks, så kan vi inte bo såå långt från varandra. Kanske har du nämnt det, men jag kan inte komma ihåg det i alla fall...
Önskar dig en fin helg!
Kram

2014-07-05 @ 10:29:57
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Farmor

Ja eller kanske inte farmor utan Anna Filipendula Rudbeckia på farmors sprillans nya dator som står i köket hos mig. Det är så galet fin :D

Nu har det planteras med kärlek kan jag tro.

2014-07-05 @ 10:47:45
Postat av: paula i pörtet

Oj vad du handlar, den ena plantan efter den andra, hoppas du har en stor trädgård med plats för alla nyförvärv. Brukar alla nya plantor klara sig? I min vård dör det mesta...kanske därför jag har slutat..
Här borde kommunen nu se till att vägrenarna blir klippta, man har absolut ingen chans att se mötande trafik här längs grusvägarna på landet, sikten är noll bakom allt sly och buskage.
Kramen

2014-07-06 @ 19:35:39
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0