Det fick bli...

.... två kvällspromenader igår!
För på första varvet fick jag se då Hacke kom med näbben full av mat.
Flög bort till en gran och där minsann var det ett stort hål upphackat.
Jag stod bara blickstilla och vågade knappt andas.
Jo hen var där inne en stund, tittade sig om innan den gav
sig iväg ut för att fixa mer käk.
Jag stod kvar och bara lyssnade till konserten som
små Hackarna höll där inne i granen.
Så det blev till att traska hem och hämta kameran!
På runda nummer två fick jag äran att träffa både herr och fru!
På stigen till "Hackarna"
Ett rejält dörrhål har de.
Men jag får byta vinkel, det är en fågel 
som varnar alldeles förskräckligt.
Om det är jag som är orsaken till detta det vet jag inte,
jag smyger runt och in bland lite sly.
Det dröjer inte länge förrän första kommer!
Den har bråttom in.....
en snabb koll.....
och sen snabbt ut igen...Jag börjar att sänka kameran
för att smyga därifrån, vill ju inte störa.
 
Men då flyger den andra in från andra hållet!
Det känns mäktigt att stå där!
Hmmm, lite mer vaksam.
Du brukar inte stå där.... det är jag ganska säker på.
Men det dröjer bara någon sekund så sticker den igen.
Jag känner mig lycklig och smyger därifrån!
Det här får jag hålla lite koll på, jag vill gärna
vara med då det blir flygskola!

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Vilka fina bilder! Du är en riktig naturfotograf!
Hoppas du även kan fånga flygskolan på bilder när det blir dags. Kram

2014-06-02 @ 17:19:03
Postat av: Farmor

Nu är jag hemma o kollar. Jättefina bilder du fick.
Spännande fortsättning följer så klart.
kram !

2014-06-02 @ 18:01:10
Postat av: Anonym

Det där gjorde du bra, så uppmärksamt!
Brukar också smyga på hackspettar men de är verkligen vaksamma!
Kram

2014-06-02 @ 18:54:22
Postat av: Mia

Visst är det spännande!!????? Hoppas att du hinner med i svängarna :) kram på dig!

2014-06-02 @ 21:44:10
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Gittan

Vilka fina bilder och duktig fotograf du är, hoppas du får vara med på flygskolan också.
Jag kikar runt lite på din blogg, underbara bilder.
Kramar Gittan.

2014-06-03 @ 18:54:25
URL: http://gittanstankar.blogg.se
Postat av: Anna

Himmel så intressant och kul att få titta in i Herr Hackes liv o leverne. Tålamod o skicklighet kräver sådana bilder..MVG till dig.

2014-06-03 @ 21:41:27
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: stella

Vad härligt med en kvällspromenad och vilka fina bilder :)

2014-06-04 @ 18:06:33
URL: http://zebgra.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Nu får du hitta en kamouflageutstyrsel, antingen i armétyg eller så får du skaffa en fågelskrud med fjädrar! Hihi, förstår att även kameran får följa med på spaningarna så vi ser fram emot flyglektioner. Här har en flyglektion tyvärr slutat illa, hittade en liten fågelunge på köksmattan härom dagen. Usch, varför kan man inte lära katter att möss och råttor är okej o fåglar är ajaj?
Kramen

2014-06-05 @ 20:39:59
URL: http://paulaz.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Åh åh åh vad spännande!!!
Vilken beskådning du fick vara med om :)
Förstår att du vill ha koll för att få vara med om mer spännande och intressant kring hacke...
Ha en fortsatt fin nationalkväll en massa kramar till finaste du

2014-06-06 @ 17:14:40
URL: http://carinasnilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0