Lediga dagar....

.... händelserika dagar!
Vi har varit på turné kan man säga. (Vi skrapade ihop 96mil med bilen)
 Nationaldagen firades med att mannen körde ett cykellopp i Småland.
Start och mål i High Chaparral - det var Bolmen runt ca 15mil.
Det är inte Bolmen, utan ett litet vattendrag invid campingen i Chaparral.
Själv roade jag mig med att klättra runt på den gamla järnhästen!
Häftigt stort och när man står där inne, så ser man inte mycket framåt.
(En liten minitripp till Ullared hans också med)
 
Igår hade vi lite vilodag..... det ösregnade i omgångar.
Men på em åkte vi till Motala och hämtade ut dagens nummerlapp till Halvvättern - 15mil.
Idag på morgonen strax efter klockan åtta gick starten.
Massor av folk men idag gick det att uppbringa en parkering.
Igår fick jag cirkulera med bilen undertiden han hämtade startkuvertet.
Team Ride Of Hope - de som kör för Barncancerfonden!
Två startgrupper hade de -  alla likadant klädda, jag lyckades fånga några med mobilen.
Medans de cyklade sina 15 mil, några på en tid av 3h och 46minuter
så satt jag med en god kaka och kaffe i Motala hamn och lapade sol!
(ja, jag hann att förstöra lite pengar på nya kläder också!)
Nästa vecka går Vätternrundan - då är vi tillbaka!
(Jag ska inte cykla, jag sköter bara markservicen!)
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Oj, vilket cyklande. Det saknar jag - funkar ju inte med kroniskt inflammerad svanskota. 😒

2014-06-08 @ 20:55:15
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Heléne

Tänk vilken lycka för maken att ha egen "personal" som sköter markservicen när han cyklar. Kram från den soliga Östergården

2014-06-08 @ 21:33:18
Postat av: Anna

Himmel du får ju se halva världen när du servar..vilken lycka..turnéliv är väldigt skoj..jag har ju lite av den vara med..när Mr M svingar sina klubbor.

Kramilikram på dig från din syster i Småland

2014-06-08 @ 21:49:35
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Mia

Aj och aj, vad jag fick ont i baken bara vid tanken på dessa mil ;) Men bra jobbat, både på hjul och service, lycka till på näsa tripp! Kram... :)

2014-06-09 @ 14:22:37
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Det var inte illa jobbat, tur att du bara har markservice. Man kan ju svimma i värmen som nu råder, i allafall hos mig! Sitter och flämtar bara av att använda tangentbordet...
Men du ser väl till att mannen dricker tillräckligt så han inte får vätskebrist.
Kramen

2014-06-09 @ 18:21:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Hade jag vetat att du varit i Ullared hade jag skickat med en liten beställning...men det löste sig på annat håll :)
Fina pioner du har!
Kram

2014-06-09 @ 22:41:15
Postat av: Annika

Tycker att det lät riktigt mysigt att sitta i Motala hamn med en go fika istället för att flänga runt på cykeln;)
Ha en fin Tisdag. Kramen

2014-06-09 @ 23:16:40
URL: http://badtant.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0