det lyser som eld....

 
.... i rabatten, eller nästan iallfall!
Jag har inte grävt upp riktigt alla Dahlior ännu,
för när de blommar så här fint känns
det inte riktigt rätt.
Men något har hänt på denna knölen.
Originalet är ju i rödaste rött.
Men hux flux har en blomma spruckit ut i gulrött.
Tänk så det kan bli.
Den här knölen har ju anor långt tillbaka,
då den tidigare vuxit på andra sidan
gatan hos Ulla.
Men då Ulla sålde huset och flyttade
för några år sedan,  
så fick några av hennes Dahlior flytta in hos mig.
Jag är stolt över att ha klarat av att övervintra dem!
 

Jag tycker att den är härlig och den lyser upp
bra nu i oktobermörkret.
 

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Att du har gröna fingrar märks tydligt. Vilka underbara Dahlior. Kan ju vara kul när det blir en annan färg än vad som var tänkt.. Hos mej på höglandet har det varit frost i natt, så hösten är här. Ha en härlig lördag och njut av dina blommor. Kram

2014-10-18 @ 07:29:28
Postat av: Annika

Grattis och du kan vara riktigt stolt som har lyckats övervintra dem. De är jätte vackra.
Ha en fin Söndag. Kram

2014-10-19 @ 11:35:13
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Gladagumman

Underbara färgklickar i höstmörkret. Beklagar det tråkiga med er katt.

2014-10-20 @ 18:58:56
URL: http://gladagumman.bloggo.nu/
Postat av: Paula i pörtet

Hej, tänk varje höst så får några blommor tuppjuck och tror att det är vår! Även här hos mig har jag hittat smörblomma, midsommarblomster och klöverblom. En kompis visade idag kort på lupiner på västkusten...ojoj. Men idag är det svalt, inte mer än 4 plus och regnigt också, riktigt deppigt känns det tycker jag. Ska nog pigga upp mig med lite koffein nu tror jag
Kramen

2014-10-21 @ 13:48:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Mia

Naturen är märklig, den skapar sina egna konstvek :) Jättefin dahlia!!! Kram på dig, denna grå tisdag...

2014-10-21 @ 16:49:30
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0