Gått lös med saxen.....

 
Det blev en händelserik kväll, inte alls som vi planerat!
Den slutade på jourmottagningen med odling och stelkrampsspruta.
Ev. blir det penicillin också, men vi tänker ha is i magen och se vad
odlingen säger på fredag om inte fingret svullnar upp tidigare!
Jo det som hände var att Busan fastnade med tassen i en kattleksak
på klöspelaren och mannen började försöka ta loss henne. 
Busan skrek som bara den, jag skulle hjälpa till,
men hon bet ju även mig  vad som krävdes var
en sax och klippa bort snöret.  
Undertiden som jag hämtar den
stoppar syrran (som var hemma på besök)
in sina händer till hjälp......
Saxen framme och katten fri -som flyr
för sitt liv upp på andra våningen.
Där står vi tre stycken bitna i fingrarna.
Ja, ja det gick nog bra med oss.
Nu är ju stelkrampen påfylld!
Jag är ledig i morgon och på fredag
så nu är det bara att hålla
tummarna för att odlingen inte visar något,
vill ju helst inte äta penicillin.
Hoppas kunna träna imorgon - hon som gav sprutan var inte
så säker på det. Muskeln kunde bli öm och svullen.
Ja imorgon får vi se vad armen säger.
Men nu har det hänt två gånger att hon fastnat.
(Sist hängde hon upp och ner i svansen) 
Så nu har jag  gått lös med saxen och
klippt bort alla roliga saker som man
tidigare kunde leka med.
Hon gör ju skäl för namnet.
Trots betten så älskar vi henne ändå.... hon
har sedan vi kommit hem sovit på mina ben
som om inget hänt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Men oj... riktigt otäckt! Låter som en läskig situation... tur att det slutade väl - även om det nu blev ett besök på akuten...
Krya på dig!
Kram

2014-10-30 @ 08:25:41
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Annika

Oj, vilket äventyr. Visst gör hon rätt för namnet Busan. Hoppas verkligen att den inte blir komplikationer. Kram på dig.

2014-10-30 @ 11:55:27
URL: http://badtant.bloggo.se
Postat av: Paula i pörtet

Men oj, en kisse som känner sig snärjd och fastnar får ju förstås panik och då åker alla klor ut! Attans otur hörru, hoppas nu att det inte behövs mer åtgärder. Inte kan man bli arg för att kisse blir rädd...
Fast jag har haft många många katter så har jag klarat mig från värre bett eller klös. Men Torsten får man inte klappa på magen, då sätter han alla klor i en!
Trevlig helg och kram

2014-10-31 @ 20:19:42
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna FR

Meeeen jösses vad ska man säga...det var det värsta. Det händer grejer där på Skogsliden det är helt klart det.Hoppas det ordnar sig utan antibio.

2014-10-31 @ 21:57:42
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0