en hjälpande tass!

Idag klev vi upp tidigt.
Innan klockan slagit halv nio,
var jag hemma igen efter att
ha handlat på Ica,
varit på Biltema,
in till bageriet och
sedan till Byggmax
för att köpa reglar!
(Han har sågspån i morrhåren)
Ja sedan lite innan tolv så
hade jag och Elvis, kapat och
skruvat ihop två blomlådor till.
I rena snickarglädjen så
byggde vi in komposten!
Nu ska det bara städas
upp och skräpet ska till tippen.
Men det får bli en annan dag!
Just nu ska jag ta ut
Jansson från ugnen!
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Men kära nån så du står i, men vad har du för affärer som öppnar i ottan? Här på byn öppnar affären klockan nio o inte en minut innan....
Trodde jag skulle slippa gå till densamme nu på några dagar men sen såg jag till min förskräckelse att potatisen var slut! Och hur kan man klara en påsk utan plugg! Med sill o lax? Nä det går ju inte, så det blev en trist blöt lerig promenad o sedan en hunddusch vid hemkomsten. men nu ska jag väl ändå klara mig...
Glad Påsk önskar jag dig (kram kram

2015-04-02 @ 18:16:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ingrid

Hinner inte med bloggen som innan. Men önskar en Glad Påsk jag med från Stockholm där mannen hjälper dotter med sambo måla o tapetsera

2015-04-02 @ 21:48:39
URL: http://farmoringrids.blogg.se
Postat av: Heléne

Härligt med en hjälpande tass. Så söt Elvis är med sågspån i morrhåren. Kan tro att han tvättade sig noga när ni hade snickrat klart :). Du är så duktig på att bygga och fixa. GLAD PÅSK-kram från faster

2015-04-03 @ 08:16:42
Postat av: Annika

Oj, vad mycket du hann med. Men så klev du ju upp tidigt oxå. Ha nu en riktigt härlig Påsk.
Kram

2015-04-03 @ 09:25:12
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Anna

Du har energi för hela släkten du. Vad fint det blir med så maffiga lådor på rad. Lovely helt enkelt.

2015-04-03 @ 19:16:45
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: fixaren

Bra när man är upplärd för då kommer man igång på morgonen

2015-04-03 @ 22:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0