gungat gungbräda!

Idag hälsade jag på en liten trollunge.
 Det var en nöjd liten fröken
som hade moster för sig själv.
Vi gick till lekparken och gungade
gungbräda.
På väg hem från lekparken så stod
vi länge och tittade på en humla som
flög från maskros till maskros.
Lilla trollungen kunde inte slita sig
förrän humlan flög hem till sin mamma.
Ibland behövs det inte mycket för att
fånga intresset.
Med mig hem hade jag fler små blommor,
skaften är så korta så korta att det blir
bäst att ha dem i en skål.
Men hon kan namnet på alla
sorterna hon plockat till mig.
(Maskros, Tusensköna, Scilla & Vitsippa)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hon ser så glad och nöjd ut.Inte dåligt att kunna namnet på blommorna, En trevlig dag förstår jag.
Ha nu en härlig kväll också! Kram !

2015-04-25 @ 18:41:21
Postat av: Anki

Härligt att få leka med en liten trollunge :) Naturen är ofta fascinerande för de små... och de lär sig fort. Duktig tjej som kan namnet på alla de blommorna!
Hur dags jag går upp? Ja... oftast runt fem, men ibland har jag sovmorgon till halv sex :)
Ha det gott!
Kram

2015-04-25 @ 21:43:03
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: H i Östergård

Vilken söt liten "trollunge", du fick låna en stund. Och fina blommor fick du ju också. Så bra att lära sig namn på blommor när man är liten, då kan man dem hela livet. Ha en skön söndag! Kram

2015-04-26 @ 06:56:59
Postat av: Fia fiasdrommar.blogg.se

Mysigt att leka och plocka blommor. Duktig hon är som kan alla namnen.
Önskar en riktigt trevlig helg.

2015-04-26 @ 07:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0