Luktpioner 30/4

 
 
Idag planterade jag ut luktpionerna
jag köpt och drivit på inne.
Har låtit dem vara ute ett par dagar också för
att de skulle hinna vänja sig lite.
Jag är nog mest rädd att solen ska gå illa åt dem,
så jag har täckt in dem med fiberduk och den
skyddar ju även om frosten slår till.
 Blir det riktigt kallt så får jag väl hölja med något mer.
Gjorde ju ett nytt pionland för ett tag sedan,
men insåg idag att det inte skulle räcka till.
Så fram med spaden och utöka.
Nu är det nästan 6 meter långt.
Jag satte dem i den när ordningen.
Från gatan och upp:
1 Feng  Yu Luo Jin Chi, 2 Ling Hua Cehn Yu,
3 Bowl of Beauty, 4 Buckeye Belle, 5 Celebrity,
6 Fen Chi Jin Yu, 7 Duchesse de Nemours.

Till min hjälp idag hade jag Busan.

 Nu har hon börjat att morska till sig lite och
ger sig ut på lite längre äventyr.
Men ibland kommer hon och tankar lite energi!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anki

Bra med lite hjälp i trädgårdsarbetet :)
Så fint du ordnat det för att skydda de nysatta plantorna. Hoppas nu alla klarar sig och tackar med riklig blomning.
Ha en fin dag... här är det mulet, men inget regn.
Kram

2015-05-01 @ 06:36:05
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Fia fiasdrommar.blogg.se

Härligt med pioner
rosor lavendel är de växter som kan förgylla en trädgård.
Kram

2015-05-01 @ 14:06:11
Postat av: Anonym

Hej, pioner gillar jag också, de jag haft tidigare har haft så tunga blommor att de nästan lagt sig ner...o doften är enorm.Känner inte till luktpionen men ska bli spännande att följa hur den utvecklas. Här har vi ju svinkallt nu, vägrar snart gå utanför dörren, eller så får jag rota fram långkalsongerna igen!
Ha en skön helg i trädgården!

2015-05-01 @ 16:56:26
Postat av: Paula i pörtet

jag är inte alls anonym, men glömde att jag måste fylla i mina uppgifter igen eftersom jag rensat gammal historik på min dator...."ler"

2015-05-01 @ 16:57:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: åsa i åsele

Pioner är vackra.
Sådan fin hjälp Du haft med trädgårdsarbetet :)

2015-05-01 @ 19:46:04
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: I mitt huvud

Vilken söt katt!!! Och kul att plantera blommor när man har trädgård.

2015-05-02 @ 12:44:07
URL: http://imitthuvud.com
Postat av: Gitsan

Underbar tid!
Vi har ett par hörnor i vår trädgård som vuxit igen och där vi fungerar på lite olika blomsterarrangemang. Pioner är ett av dem. Men först ska projekt "utrota kirskålen" starta ;)

2015-05-03 @ 07:57:58
URL: http://gladagumman.bloggo.nu/
Postat av: TantGlad

Söta Busan blir bra hjälpreda hihi.
Men du........fasiken vilket vackert gult hus du bor i. Jag älskar gula hus. Jag känner ett par som har vackra blå markiser över fönstrerna.
Jättevackert.........kan det vara ett 1920 tals hus??

Nu ska du ha en jättefin söndag med allt fint som du fixar i din trädgård.

Kramelikram till kreativa härliga du. Mjauuuu till Busan.

2015-05-03 @ 08:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0