jag förälskar....

... mig ofta i växter!
Men det känns helt okej!
Igår vart jag alldeles betagen i alla
underbara planteringar.
Ja, det var en makalöst härlig solig dag!
Det bara sprakar av färg!
Slå dig gärna ner en stund och njut av dofterna.
Inne på området fanns det en liten handelsträdgård,
jag vart så ivrig att jag i all hast glömde att fotografera den.
Den var inte stor men det var lätt att bli förälskad då
man strosat runt och sett allt fint.
Med mig hem hade jag ett Blågull, en liten syren Buddleja,
Sommarljus och Amerikanskt Älggräs,
nedan ser du Älggräset - rosa sockervadd som
vajar fint i vinden!
Det låg väl i blodet att bli förälskad just i det gräset,
för jag har fått veta att  Älggräs är Älgå´s sockenblomma!
Och min mormor kommer ursprungligen från Älgåsocken.
 Det kommer mer bilder en annan dag!
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Älggräset och den fina vita soffan var ju helt underbart :)
Stenpartiet var ju oxå vackert.

Idag plockade jag årets första jordgubbe å Elin åt den upp :) det finns nån till som är på G men det blir inte många jordgubbar i år.
Hos mina föräldrar har jordgubbslanden vuxit enormt, men bara kart inget moget bär.

Nu ska vi strax i väg å äta middag hos mina föräldrar, min far fyller 83 i morgon måndag så det ska vi fira :) eftersom tanken var att vi skulle ut med husvagn i morgon blev middagen i dag.

2015-08-02 @ 15:34:16
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: H i Östergård

Förstår att du blev helt betagen i allt detta vackra. Tur att det finns kamera så även vi kan få glädjas. Rosa älggräs är lite annorlunda och mycket fint. Kram

2015-08-02 @ 15:42:48
Postat av: Anna

Mmmmm och så är det en variant på Filipendula oxå det där Ålggräset. Lite himmelskt bara det. Vad härligt du hade där på Sofiero. Jag sprang ju där för några veckor sedan och njöt som du. Nu har det säkert slagit ut mer än vad som det var då. Så lika vi är du o jag..vi kan helt bli besatta av en liten växt eller tre :) ljuvliga bilder.

2015-08-02 @ 16:11:04
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: TantGlad

Woooooopoow sååååå vackert. Jag älskar blommor ju. Vilken tur jag tittade in hos dig.
Min dröm som liten var att bli trädgårdsmästare. Alltid älskat blommor.
De sista på sista bilden har jag med.

Blommig måndagskram till dig🌷

2015-08-03 @ 08:13:25
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Förstår att du trivdes där bland alla vackra blommor.
Ha nu en fin kväll.

2015-08-03 @ 17:20:45
Postat av: Anki

Åååhhh... det ser fantastiskt ut där! Visst kan man förälska sig i en växt... ljuvliga bilder! Jag har två plantor av det rosa älggräset... inte lika ståtligt som det på din bild, men ändå :)
Ser fram emot ännu fler blomsterbilder!
Kram

2015-08-04 @ 07:03:08
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Paula i pörtet

Typiskt amerikaner att färga älggräset lila, hihi, jag föredrar faktiskt det svenska vaniljfärgade..-
men häftigt var det!" Undrar vad mina älgar skulle säga om det dök upp här i markerna...
Grannen ger älggräs till sjuka djur, det innehåller smärtlindrande medel, fiffigt va? Har funderat på att göra saft, men det skulle till 3kg socker till fyra liter så då avstod jag..
Kram

2015-08-04 @ 17:03:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Ser där ja, nu fick jag ju se älggräset utan att "goggla", det var ett stilig gräs och en fin historisk bakgrund dessutom.
Kram

2015-08-04 @ 20:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0