En trollkarl….

Idag har jag gjort två nya trevliga bekantskaper.

 

Den första var den nya tandläkaren,

min gamla har ju valt att gå i pension.

Förra söndagen så bet jag sönder en tand och en

bit av den gamla amalgamfyllningen följde med.

Ve och fasa jag såg framför mig hur tusenlapparna flög iväg. 

För i min värld såg och kändes det inte lagningsbart.

 

Men nya tandläkaren var inte bara tandläkaren

utan även trollkarl!!

 

Det är inte så farligt det här sa han.

(Jag som är halvt livrädd för att gå till tandl.)

Så efter bara en liten stund var det lagat,

vanlig undersökning och röntgen gjord.

Ja det ser fint  ut för övrigt,

välkommen tillbaka i april/maj 2016!

 

ÅÅååå vad det kändes bra,

det blev lite fluorlack också,

sedan var det bara att betala 1450kr

För mig kändes det nästan som en vinst =)

 

På vägen hem stannade jag i en för mig ny blomsteraffär,

jag har passerat den så många gånger men aldrig gått in.

En livsfarlig butik inte bara blommor........

...utan även fylld med härliga inredningsdetaljer.

Kände genast att jag behövde lite mer saker till nya badrummet.

   

Här kommer jag att stanna till fler gånger.

En supertrevlig tjej var det som hade butiken.

Jag fick gå där i lugn och ro och bara titta,  

kände inget köptvång och priserna var helt okej.

Så kommer du till Sommen glöm inte att gå in,

jag lovar du blir inte besviken =)

 

 


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken känsla! Dels med tandläkaren och att det inte blev så dyrt, sen det där att man måste ha lite nytt :) Snyggt är det också... Önskar dig en fin dag, snart är det helg igen, ooops! Kram...

2015-01-21 @ 07:10:15
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: TantGlad

Blommor som man blir så glad av.
Viktigt med rätt Tandläkare. Man måste trivas. Det är ju ungiofär som då man besöker frissan.
Det måste stämma liksom.

Ha det så gott nu fina du.
Kramelikram från mig.

2015-01-21 @ 21:16:12
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Paula i pörtet

Grattis till att ha klarat av tandis! Och det verkade ha gått bra, du blev inte vettskrämd. Jag brukade få inta lugnande innan jag sätter mig i stolen, har svårartade tandläkarskräck sedan man skulle rycka ut tänder med krokiga rötter...
Just nu ligger jag lågt, det finns mycket att åtgärda men plånboken är tom. Så jag hoppas att inget oförutsett händer närmaste månaderna...jag har inga hål men vissa tänder har sprickor så nu är tandpetare högvaluta!
Kram

2015-01-22 @ 17:33:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Vilken lycka - att ha klarat årets tandläkarbesök och att du kände förtroende och blev nöjd med din nya tandläkare... och att du hittade en sån mysig blomsterbutik...
Önskar dig en fin helg!
Kram

2015-01-23 @ 06:45:42
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Aaa

En bra tandläkare är guld värd!

2015-01-23 @ 09:35:58
URL: http://timeoftiger.se
Postat av: A kitchen in the country

Det är så härligt när något man våndats över visar sig bli en trevlig överraskning istället. Och vad trevligt med en trollkarl till tandläkare. Sådant uppskattas. :) Och att avsluta med blommor och fina saker till det nya badrummet... helt klart en riktigt bra dag. :)

Tack snälla fina du för dina ord hos mig. Ord som värmer så gott och lyfter när det behövs som allra mest. Tack för att du finns där. Det betyder så mycket.♥

Njut av din måndag.

Kram Charlie

2015-01-26 @ 14:15:55
URL: http://akitcheninthecountry.blogspot.com
Postat av: Farmor

Har varit hos vår nya Tandläkare i dag.
Han verkade bra på alla vis.Hans personal
är också väldigt bra. och det bästa av allt
inga hål, så jag slipper gå dit på ett tag.
MYSIG KISSE ! ! Kram !

2015-01-28 @ 16:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0