vad gör man en....

.....regnig tisdagsförmiddag?
 
Jo, om man heter "LillaSyster"
ser man till att ta tillvara på tiden.
Åkte och handlade, sen
satte jag fart i köket!
Jag hann med ganska mycket.
Bakade maränger, som jag
sedan fyllde med egen gjord glass.
(Här är bakelsen klar med
lite extra piff efter ett
par timmar i frysen, grädde
och smultron på toppen)
 
Fixade en Tacopaj till kvällsmaten,
stekte kycklingfilé i stekpannan först
och lät dem gå klart i ugnen till lunchen,
svängde ihop en kålsallad till det.
Tvätt och diskmaskinerna fick också jobba.
Strax efter 12 så hade det slutat att regna
så då åkte löpardojorna på och ut
på 8km runda i skogen - fick en rätt
bra tid idag så jag är nöjd!
Ja - så kan en tisdag på
Skogsliden se ut!
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa

Oj så aktiv Du är å mycket hann Du :) bra jobbat.

2015-07-14 @ 20:13:40
URL: http://naltanorrland.blogspot.se/
Postat av: Natahlie

Nu har jag startat en "månadens blogg" tävling, vill du bli en av de 5 vinnarna? Isåfall så MÅSTE du delta! :)

2015-07-14 @ 20:41:51
URL: http://nouw.com/Mariinos
Postat av: H i Östergård

Vilken energi! Det var väldigt vad du hann att göra mycket. Hoppas solen skiner på dig idag. Kram

2015-07-15 @ 05:12:02
Postat av: Paula i pörtet

Men kära nån, först frestelser och sedan motion, kanon bra jue! Frestelser i form av bakverk avstår jag sedan länge och löpt har jag aldrig gjort. Tror jag provade ett par gåner i början av 90-talet, det var hemskt...Gillar att röra på mig, dansa, jympa, simma, men springa, nä, det var inte kul.

2015-07-16 @ 15:45:52
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0