det funkade...

Tråget jag köpte för att plantera i.
Då plantan vuxit till sig skulle man kunna
poppa upp dem, och det funkade!
Här har de vuxit till sig så pass att jag tycker att
det är dags att skola om i en större kruka.
Ser du att de lyft lite från kanten nu!
Lätt som en plätt att fiska upp...
Man ser små fina rötter.
Men nu har jag lärt mig att det bästa nog
vore att plantera i varannan och sedan låta
plantorna bli ännu lite större innan man skolar om dem.
 Hoppas nu att de fortsätter att växa lika bra,
fast de blivit omskolade!
Om det blir rea kanske
jag köper mig ett tråg till!
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Vilket pillerill-jobb med dessa planteringar! Blir det inte för många plantor? Just detta pyssel med omplanteringar tycker jag enbart låter jobbigt...haha
Klockan var snygg, Tradera antar jag? Har aldrig handlat där, men varit inne o kikat och beundrat allt som går att sälja. Även plantor...
Kramen

2015-03-24 @ 20:54:16
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0