heldag ute....

.... solen skiner men denna blåst!
Jag håller på att bli galen på blåsten, det enda var att vindarna idag var
kanske något varmare än tidigare. Men vissa av mina Dahlior som jag
satt ut i de stora balkonglådorna jag byggt, de har blåst sönder fasta jag
täckt in dem med fiberduk. Förmiddagen var planerad med en kompis,
så nu i eftermiddag blev det trädgården.
Har flyttat de fem buskarna som tidigare var satta till en halvberså.
Men nu blev det för trångt med både buskar och trädäck.
 
Har också gjort i ordning en liten yta med lastpallar,
en bänk och marksten. I korgen växer det
Ramslök, Timjan & Rosmarin.
 På bänken ska några tomatplantor
få flytta ut med tiden.
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Här finns det bara två väder, kall blåst med blek sol eller kyligt med regn.
Tror inte vi haft en enda dag med temperatur över + 10 hittills i maj, det har aldrig varit väder att vara ute utan jacka.

Tack för tipset, jag letar vidare efter en passande klänning :)

2015-05-23 @ 18:46:13
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Vi har tur som har skogen bakom oss och lider sällan av blåst. Vi hade en riktigt fin dag igår... varmt och skönt i solen :) Synd med dina dahlior - hoppas de repar sig.
Ha en fin dag!
Kram

2015-05-25 @ 06:29:05
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0