varje dag så....

... kommer det en regnskur.
Ja, det känns så i alla fall.
Men det får jag väl se som något
positivt för då slipper jag ju vattna
på mina nyinköpta växter!
I söndags var det trädgårdsmarknad här i stan.
Dvs att privatpersoner delar och säljer sina växter.
Klart jag var tvungen att göra ett besök i år också.
Med mig hem hade jag vit lavendel
(bilden är lånad från nätet)
Mina plantor är så små ännu, men lavendel
brukar ju växa till sig snabbt.
Sen kom det med vitt Blågull,
Prickklocka - Campunala punctata Rubriflora
och en rosen pion - Paeonia  veitchii
samt några pelargoner!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Åh en sån fin lavendel. Tjusigt tjusigt.
Kraaaam till dig.

2015-05-13 @ 19:32:41
Postat av: åsa i åsele

Ooo så fin. Jag var på jakt efter en lavendel idag men det fanns ingen på Plantskolan...

2015-05-13 @ 20:19:34
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Paula i pörtet

Så bra att du har hittat en fördel med det idoga regnandet, det har inte jag! Våra småvägar är åter fyllda med vattenpussar och lera, men vad gör man. Lerbrottning kanske?
Ha en skön xtrahelg/Kramen

2015-05-13 @ 20:46:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Fia fiasdrommar.blogg.se

Viket bra intiativ att kunna dela med sig.
Vit lavendel ska jag sätta upp på listan.
Kram

2015-05-14 @ 07:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0