snö, kyla och.....

....husbygge med tjejerna!
Lilla hönan, var mer intresserad av att klappa Elvis 
och att äta Non stop, en riktigt liten Sockerråtta!
Men det blev ett hus och två fina katter, ett stort
hjärta och några hästar.
 
  
Man får lägga upp arbetet efter förmåga, här
tog vi det säkra för det osäkra och dekorerade
det mesta på huset innan vi satte ihop det.
Men bra jobbat av en 3½ -åring!
 
Sen har vi sockerbagaren själv...
Stora syster 6 år,
hon både kavla och vågade skära ut ett
eget fönster på ena gavlen.
Att dekorera ett ihopsatt hus
var ingen match för henne.
Bara att ge henne spritspåsen,
jag  behövde inte ens vara i köket.
Ju mer kristyr dessto bättre
och rosa skulle den vara!
 
 
 
Hon bakade nog 5 stora 
hjärtan, en stor häst och 
flera små hästar och katter.
 
Så var det det här med 
kylan.... minusgrader hela 
dagen och vinden är iskall.
Snön som kom inatt den
ligger kvar. 
Vintern är här och årets
husbygge är klart!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken lycka att få komma till moster,och få baka
och garnera så många fina saker. Kram kram !

2015-11-20 @ 18:04:07
Postat av: Susanne

Va fint ni har gjort! :)
Jag saknar den tiden när barnen var så där små!
Här har vi ingen snö. Bara minusgrader.
Om du ser på halv åtta hos mig så kommer du inte att se mig!
Dom visade bara två ur personalen och väldigt lite från butiken också med tanke på hur mycket dom filmade! :/
Det är faktiskt andra gången vi är med där.
Ha en jätte fin helg fina du! ❤
Kram

2015-11-20 @ 20:09:52
URL: http://www.kolonilotta1.blogspot.se
Postat av: åsa i åsele

Himlarns så duktiga små ungar Du lånade till dagens husbygge... väldans fint. kram

2015-11-20 @ 20:32:41
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Vad duktigt! Fast mina intressen delar jag nog främst med Sockerråttan... ;-)

2015-11-21 @ 10:15:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anki

Så flitiga ni har varit och så fint det blev! De är duktiga tjejerna :)

2015-11-21 @ 19:07:57
URL: http://ankistankar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0