en annan dag...

det var idag det....
 
Dagen började med regn
och snö, sen vips vid tio-
tiden kom solen. 
Kalasväder resten dagen,
även om vinden var lite kylig.
Nu är plåten satt även
runt det andra landet, 
men även den här ska
ner en bit till.....
Sen ska stenen bort ,
men kroppen ville
inte göra mer jobb idag, 
hade gjort grävjobb på fm.
Men jag fick en idé då jag
kröp runt där på alla fyra....
till hösten ska nog de flesta
av tulpanlökarna åka ner
i ytterkanten av det här landet.
 
Krokusar på rad invid muren,
det blir man ju glad
av då man kommer hem.

Kommentarer
Postat av: GemsofMylife

Tycker du är fantastiskt duktig !!
Jag tänkte åka och köpa lite blommor i morgon och byta ut mot dom vinterväxter jag haft i krukorna ...eller så är det för tidigt ..aprilväder ... Hmm inte så bra på det här ;) kram fina ❤️

2016-04-01 @ 23:57:13
URL: http://gemsofmylife1.blogspot.com
Postat av: Farmor

Vad snyggt det blev, och så lättskött när gräset börjar växa. Jag begriper inte hur fort du fixar allting . Du är helt otrolig. Kram på dig !

2016-04-02 @ 12:04:39
Postat av: åsa i åsele

Du är otrolig. Var får Du all energi från? kram

2016-04-02 @ 12:25:09
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: kolonilotta

Rabatten kommer bli jätte snygg dår mitt i gräsmattan när allt blommar!
Tänk så vackert. Nu vill jag bli klar här hemma så jag kan sätta igång på kolonin. Tänkte köpa en massa liljor och sätta i år istället för alla Dahlior jag haft innan. Dom ruttnade tyvärr i förrådet denna vinter. Tror det är ett omen :)
Dags att hitta på nått nytt. Som dessutom inte behöver grävas upp varje höst.
Kram vännen! ❤

2016-04-02 @ 18:29:57
URL: http://www.kolonilotta1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0