Det där målet....

Ett träningsmål som var inspirerat av: http://naltanorrland.blogspot.se/

Jag skulle motionera mer och målet var:100 tillfällen med minst 30min/tillfälle motion till sista juni.

Sen kunde de där sammanhängande minuterna bestå av promenader, yoga, cykling,löpning,jympa eller vad som kändes roligt! Hur det gick! Jag nådde inte målet, till den sista juni det blev 86 av 100 och jag har inget att skylla på mer än möjligen lathet.

 

Då bestämde jag mig för bot och bättring. Från 1/7- 31/12-2016 satte jag som mål 100 nya 30min/tillfälle och "straffet" blev också att klara av de där 14 gångerna som jag missat under våren.

 

Nu närmar sig slutet på 2016 med stormsteg. Hur går det då? Jag är inte i mål, men jag har gett mig tusan på att klara det. Idag har jag fått ihop 104 gånger. (Tänk att det skulle vara så svårt att få till 100 x 30min)

 

I tisdags blev jag "godkänd" i teknik och andning i crawl. Det har varit jättekul att lära sig, det har inte varit lätt, men övning ger färdighet. Är men envis och simtränar och övar på det man precis lärt sig 4-5 dagar i veckan.  Ja, då går det.

Var och simmade nu efter jobbet och hade värsta lyxen - hela stora simbassängen för mig själv en lång stund. Ååå det gick så bra kändes lätt med crawlet - jag känner mig så nöjd! (Backar man bandet tre veckor trodde jag aldrig att jag skulle kunna ha den känslan jag hade idag när jag flöt fram i vattnet -det gick så smidigt att tanken om Vansbro faktiskt dök upp för en stund.)

Så har du möjlighet och vill ha en rolig utmaning, anmäl dig till nybörjarkurs i crawl! 


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Simning är väl en bra motionsform,
tyvärr är jag ju allergisk mot klor...
annars tror jag det vore bra för min kropp,
i alla fall om vattnet var typ uppvärmt.

Jag börjar om med nya 100 den 1 januari :)

Jag tycker Du gjort det väldans bra.

kram

2016-12-15 @ 19:16:45
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Paula

Du är så in i bomben duktig! Jag får ingen styrketräning, inte heller smidighet, så synd, simma skulle jag mer än gärna, gick på varmvattenbassängträning, (vilket kort ord..) för några år sedan, men det tar ju hela dagen i anspråk om man inte har bil..Det gillade jag verkligen mycket. Men du kommer att gå i land med utmaningen om du så ska springa ett varv på nyårsaftonen...Hur ska du toppa detta 2017`? Kram

2016-12-15 @ 19:51:19
Postat av: Din faster

Kanonbra jobbat! Du är ju så gott som i mål! Och med din envishet och kämparglöd så når du säkert ända fram. Kram H.

2016-12-15 @ 20:31:09
Postat av: Anki

Bra jobbat! Jag är verkligen imponerad!
Kram

2016-12-17 @ 07:19:34
Postat av: Anki

Bra jobbat! Jag är verkligen imponerad!
Kram

2016-12-17 @ 07:19:34
Postat av: Anna

Himmelska människa. Du är galet bra du.

2016-12-18 @ 13:40:59
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0