nästan 50 minuters...

.... promenad ner till 
min bästa badplats, 
Amadores!
Många dagar har jag
hyrt mig en solstol.
Vattnet ligger nästan 
som en spegel på fm.
Kommer man ner innan
kl.10, har man havet
och stranden för sig själv.
Vattnet är klart och fint, 
står du med vatten till
axlarna och tittar ner på
dina tår ser du också både
små och stora fiskar som
simmar precis intill dig.
 
 
Men för att komma till
stranden har jag först
en lång nedförsbacke..
på vägen hem är den
en väldigt lång uppförs-
backe, svetten lackar bra
då det är 28 grader.
Men jag klagar inte, allt
är bättre än isande kyla.
 
När backen är avklarad
är det trappor, 116 steg,
med avsatser mellan.
Sen är det bara smått 
upp och ner i 3,5km
Sen man kan bada och
sola hela långa dagen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

OMG det var ett rejält motionspass :)

Härligt med sol å värme.

kram

2016-01-10 @ 16:22:16
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: H i Östergård

En tuff promenad, men så fick du ju också lön för mödan. Verkar vara en riktigt underbar strand och härlig badplats. Kram

2016-01-10 @ 17:13:24
Postat av: Ama de casa

Rena rama träningspasset ju! :-)

Klart man måste ha den stranden som favorit, det hörs ju på namnet. Ama-dores :-)

2016-01-10 @ 17:57:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anna

Jisses..vilken tur att det är du lillasyster yster som väljer sådant boende..on the top of the world så att säga. Men du vilken strand..jag dånar..helt makalöst härlig.Very welcome home my dear.

2016-01-10 @ 18:00:09
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Anki

Oj... vilken tuff promenad till stranden! Rena rama motionspasset :) Stranden ser i alla fall underbar ut!
Kram

2016-01-11 @ 05:53:28
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Farmor

Så perfekt ,både motion ,sol och underbara bad!
Ja Puerto Rico är det bästa resmålet på hela ön.
Har ju haft förmånen att kolla lite olika
resmål.Trevligt att ha Er hemma igen.
Kram kram !

2016-01-11 @ 14:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0