två timmars jobb....

Ut med spade och snöre, här ska det breddas!
Fram med trädgårdstunnan, för att slänga i gräsmattan som grävs upp.
 
Ett litet dike, i med benmjöl och sedan åker
tulpanlökarna som ligger i garaget ner.
För de mår inte riktigt bra av att ligga i garaget har jag sett.
Så där, det tog knappt två timmar, från start till mål!  
Till hösten kommer det att sättas pioner längst fram i landet.
Tanken var ju att de nya pionerna skulle få växa i det blålandet,
men jag tror att jorden är för dålig till det på baksidan och att björkarna 
tar det mesta av vattnet. Så det kommer att bli pioner här istället.
Jag tror att det kommer att bli så bra, först kommer tulpanerna och
sedan blommor pionerna klart innan den underbara doften av
sommar sprider sig av schersminen.
När schersminen blommat klart för i år ska jag
tukta och forma till den lite, och sedan sätta kant på landet.
Du är galen sa pappa, vi får väl se hur galen
han tycker att jag är till våren =)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Å Yes Du är galen ;-) men på mycket positivt sätt <3

Önskar jag hade Din energi å förmåga att få allt att växa å blomma.

Tyvärr är pappa på sjukhuset igen, åkte in själv vid 10tiden...

kram

2016-07-03 @ 12:31:23
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: TantGlad

JÄTTEKUL....sådär höll jag på att bredda land förr åxo. Man hade ju mer ork då. Det blir jättefint tror (vet) jag. Du är kreativ med ideer.

KRAM fina

2016-07-03 @ 13:01:56
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Ama de casa

Oj... Du gör tvärt emot som jag gjorde. Jag la igen mina land och planteringar jag... ;-)

Men det blir säkert jättefint! :-)

2016-07-03 @ 18:31:47
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Du har nog varit en murmel i ett tidigare liv, eller möjligtvis sork! Flåt skämtet, ta inte illa upp! Själv går jag och rycker upp blommor istället för att plantera dem, haha
Kram från pörtet

2016-07-04 @ 18:49:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna FR

Ja jo min bror har helt rätt...du är lite galen. Men på ett härligt sätt. Jag älskar att kunna få en glimt av din energi..den smittar av sig. Även om jag med ålderns rätt tar det lite lugnare. Lyssnar mest på franska melodier o påtar lite.. osv. Hi hi så kan det vara.

Det kommer bli hur fint som helst. Jag önskar vi bodde i samma stad..då kunde vi cykla till varandra och förundras tillsammans. Men som sagt..webben funkar. kramilikram från din Tant Brun-syster

2016-07-04 @ 19:44:37
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0