tur att man får....

.... göra som man vill!
Grannen har grävt upp hela framsidan av
sin trädgård och en bra bit på baksidan.
De lägger nu plattor där det förr var gräs och rabatter. 
Det ser ut om ett mini torg på framsidan,
men jag accepterar deras val- absolut.
(Damen som bodde i huset innan skulle gråta
blod om hon visste vad det gjort med hennes
fina välskötta trädgård)
 
Själv har jag idag breddat häcklandet och gjort
ett nytt hörn land. Ja, jag började lite smått igår,
men efter att jag målat klart det sista idag på 
morgonen då det flesta låg och sov, fick jag sen
ett ryck till hörnlandet och den sista breddningen.
Men ett nytt land behöver ju såklart nya växter.
Det blev vit Stäppsalvia som är vinterhärdig och
så blev jag helt förälskad i den här Blodfingerörten.
Blad som smultron och rödorange blommor.
Sen till hösten ska det ner en liten pion också.
 
Nu inväntar jag bara mer plåt så att jag får en snygg
kant runt alltihop!
Nationaldagen till ära så blommar första Dahlian
i flaggstångslandet och flaggan den är hissad!
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Det är tur man får vara olika :)

Ett minitorg framför huset låter lättskött,
men tråkigt ;-)

Jo Yes jag har nära till mina föräldrar å Yes jag är glad att det ordnade sig med akutbesöket, dock blev natten orolig för mina föräldrar då pappa inte kom till nån ro efter vårt besök på sjukstugan.
Det skulle dock varit lättare om jag haft mina systrar boende på närmare håll, då hade ansvaret gått att dela å jag inte behövt ligga i beredskap 24 tim/dygnet, nu blir Elin lite eftersatt... liksom the dogs.

kram

2016-06-06 @ 13:41:41
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Days by Johanna

Så fint! :) Tror inte heller damen som bodde här innan är glad för vad vi gjort med hennes gamla trädgård, men alla har vi olika synpunkter på hur man vill ha det :)

2016-06-06 @ 13:42:47
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

I slutet när vi bodde i huset var jag helt inne på att asfaltera hela tomten... ;-)

Ha en härlig nationalkväll!

2016-06-06 @ 18:32:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Days by Johanna

ja vi ville ha en med lock för slippa kattbajs :) Ja jag fråga ändå i affären för jag ville ha rätt mängd med hem och då sa hon 5-6påsar så jag trodde ju på det. Efter hällt i 3 insåg jag att det inte räckte på långa vägar. Blir köpa nytt i veckan, det var slut idag

Låter som du har härliga planer för trädgården.

2016-06-06 @ 19:19:10
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se
Postat av: Anki

Ja, det är tur att man får göra som man vill på sin tomt... men att göra ett "torg" med plattor verkar drastiskt. Det finns ett hus i ett villaområde i Skärblacka där de gjort likadant ... ser inte alls inbjudande ut.
Ha en fin dag!
Kram

2016-06-07 @ 07:08:51
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Paula

Undrar om inte du är född i fel land??? Du skulle bo vid medelhavet i ett klimat där växtligheten får frodas nästan hela året om! Så synd att det är så kort tid du hinner njuta av fägringen som du sliter så för. Jag skulle nog inte plattlägga trädgården men däremot skulle det nog bara bli lite buskar som i stort sett är självgående...fy tusan vad med mygg det var ikväll, nu lär det klia hela natten...kram

2016-06-07 @ 20:17:53
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Ja alla är vi olika. Grönt o skönt är stilen som håller tycker jag.Du har verkligen lyckats med din trädgård och färdig blir man ju aldrig. Ständig förändring är det bästa med odlarlivet.

2016-06-07 @ 20:46:36
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: kolonilotta

Jag har tyvärr också sett några såna tomter. Och det gör ont i hjärtat. Men men.... Har din första Dahlia REDAN börjat blomma. Det var inte dåligt!
Det blir ju jätte fint på tomten. Jösses vad flitig du är. Vad roligt att se! :)
Kram

2016-06-08 @ 07:44:06
URL: http://www.kolonilotta1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0