som en rem....

... har jag legat i idag! 
Började tidigt på morgonen med att
åka och köpa mer jord. Sen planterade
jag ut 45 Dahlior i det ena runda landet.
(Nu ska jag avhärda de Dahlior jag har
kvar inne- som sedan ska ner i det 
andra rundalandet då tulpanerna 
blommat klart)
Hann precis klart innan regnet kom.
(Gamla bilder på blommande Dahlior,
de jag satt ut kommer att blomma 
först i slutet på juni, början juli)
Sen i eftermiddag har jag varit i garaget
och röjt klart där, satte upp de sista 
hyllsektionerna som morbror fixat till mig.
Kan säga att nu är det ordning och reda,
så mycket att jag troligen inte hittar det 
jag behöver.... för nu ligger sakerna inte
på samma ställe som förut.
Allt gammalt junk är kört till tippen,
lite gick att lägga till Myrornas 
återvinning för återbruk.
 
Helt slut, men bra blev det! 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Jag har idag varit med min mor till Växthuset,
jag råkade köpa två plommontomatplantor...
Egentligen var jag ute efter basilika och andra kryddväxter :)

Du är duktig Du som fixar ordning å reda å kör skräpet till tippen, flitig som en myra :)

kram

2016-05-20 @ 21:12:34
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Du är så flitig och duktig! Önskar jag hade lite av din energi :)
Många vackra dahlior hos dig - blir säkert helt underbart när de börjar blomma!
Kram

2016-05-21 @ 06:20:23
URL: http://ankistankar.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Oj vad duktig du har varit! Får nästan lite dåligt samvete här... :-)

2016-05-21 @ 10:25:16
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0