höstlov.....

... idag fick vi träna helt själva då även vår kurs hade höstlov.
Maken och jag har börjat på crawlkurs, så här står det på medleys hemsida:
 
`Att kunna crawla på riktigt är en konst. Det är en rolig och utmanande träningsform för hela kroppen som kommer åt muskler du inte ens visste att du hade.Vatten ger dessutom ett tyngre motstånd än luft, vilket gör träningen mer effektiv samtidigt som skaderisken minskar. Och oavsett om du bara vill lära dig hur man ser snygg ut när man tar sig fram i vattnet eller om du vill genomföra ett triathlon eller ett annat kraftprov, så har vi kursen för dig. Alla Medleys crawlkurser är Vansbro-certifierade, vilket innebär att kursens upplägg och innehåll är godkänt av Vansbrosimningen.
 
Crawl Nybörjare
Förkunskaper:God vattenvana och kunna simma 200 meter bröstsim.
Målsättning:Känna till de tekniska grunderna för crawl (armtag, benspark, andning).
Kunna simma minst 25 meter crawl med andning
Fokus:Flytläge, kroppsposition i vattnet.´
 
Det ser så lätt ut när någon crawlar, men jag kan säga att
det krävs mycket träning. 
Det ska bli kul att se om jag på 8 tillfällen kan lära mig crawla 25 meter med rätt teknik och andning.
Även om det är svårt så är det himla roligt!

 


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Det är väl så att då man kan något är det lätt,
bara å träna :)

Lite snö kom i morse, men borta nu på eftermiddagen.

Vi har varit till Vilhelmina,
jag hade tid hos Osteopaten.
Liten utflykt då vi åkte hela familjen.

Ha en fortsatt fin tisdag, kram

PS I nuläget tar jag absolut hellre snö än regn då vi har minusgrader å med regn blir det ruskigt halt.

2016-11-01 @ 14:50:04
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Spännande! Jag ser fram emot filmen när du graciöst glider fram genom vattnet utan att det knappt blir en våg på ytan... :-)

Är fortsättningskursen fjärilssim? :-D

2016-11-01 @ 17:27:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: The Swedish Wildflower

Heja er! Vad roligt att gå på crawl-kurs tillsammans och jag är säker på att ni kommer lära er massor och se riktigt proffsiga ut i vattnet när kursen är över. :)

Simma lugnt och en stor varm kram.♥

Kram Lotta

2016-11-01 @ 21:44:01
URL: http://theswedishwildflower.blogspot.com
Postat av: Paula

Men oh, ska du ge dig på Vansbrosimmet rentav?? I så fall ska jag komma och heja på dig, promise! Låter kanonkul, tänk vilka starka rygg och armmuskler du ska få! Jag kan inte crawla, men åla är jag bättre på,. haha. Jag har haft problem med mina öron hela livet och får ha fetvadd i öronen då jag simmar, kan inte dyka under vatten för då tar mina trumhinnor skada. Tyvärr har det därför blivit så att jag simmar väldigt ohälsosamt, bröstsim där jag spänner halsen allt vad jag orkar för att slippa väta öronen...inte nyttigt alls, jag vet. Men, nu har jag ingen simhall i närheten så det är bara i sjön jag simmar och så här års? Nä, jag avstår nog. Men stort lycka till och glöm inte att berätta om dina framsteg!
Kram

2016-11-02 @ 13:44:30
Postat av: Anki

Spännande! Min första tanke var i stil med Paulas - ska du simma Vansbrosimmet?

2016-11-05 @ 05:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0