att hålla ordning....

.... på skönheterna.
Jo det gör jag genom att vid
varje planta ha en träpinne med
namn/färg och höjd.
(har provat lite olika metoder,
men den här är nog bäst)
Sen är det bara att gräva upp &
lägga pinne och rot i samma låda.
Men nu är lådorna är nästan
slut och jag har många till som
ska grävas upp.
Men det löser sig säkert!
 
Även om en del av er tycker att
det är mycket jobb, så är det ett
roligt jobb och det jag får tillbaka i
fina blommor gör att det är
värt varenda minut!
Jag är övertygad om att man
aldrig kan få för många
 Dahlior i en trädgård.
Här finns många hyllmeter.....
från golv till tak.
Att ha en källare är guld.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Det är nog dags att söka hjälp snart. Dahlia-beroende är inte att leka med... ;-)

Nejdå, jag beundrar din idoghet som ger så vacker blomsterprakt! Själv får jag gå till närmsta park om jag vill se sånt :-)

2016-10-11 @ 13:20:50
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Jag beundrar Dig, dessutom njuter jag ju av Dina blommor då Du lägger ut bilder :) kram

2016-10-11 @ 16:41:09
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Eva

Hej lillasyster, tack för titten hos mig
trevligt med ny bekantskap.
Jag läser och förstår att dina intressen med dahlior är precis som hos mig.
Håller med att det är lite att pyssla med både vår och höst men däremot en massa blommande glädje de skänker.
Jag klipper inte ner förrän frosten tagit dem rejält, sen gör som du du. Vi har en jordkällare som är toppen att ha till just detta ända mål.
Jag tror ändock du har många fler sorters dahlior än jag, grattis till dem.

Hälsningar/ Eva

2016-10-11 @ 18:47:12
Postat av: Paula

Visst håller jag med om att det kan tyckas vara värt besväret, men bara om de hinner blomma rejält innan frosten kommer. I min växtzon är det dömt att misslyckas...
Men ett bra system har du, vad består lådorna av som du använder, trodde du använde krukor...
Så du importerar från Finland? Blir det inte dyrare med frakter?
Kramen

2016-10-12 @ 22:15:51
Postat av: Anki

Måste erkänna att jag är impad! Skönt att slippa allt jobb och få njuta av din blomsterprakt genom bloggen - tack, tack!

2016-10-13 @ 05:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0