flygande start på...

... den här veckan!
Igår började jag dagen (som vanligt) uppvärmning i 
simbassängen nöjde mig med 1000m frisim vid kl.06,30.
Lämnade av maken på jobbet, hem och äta frukost,
bakade en livsfarligt god kaka,
förberedde mat till mina tisdagslunchgäster.
(Livsfarlig kaka med dumlekolor och jordnötter)
 
 
 
Ut och satte ner doftlilja lökarna och
gladioliuslök i stora zinktunnan.
(lökarna har övervintrat i källaren)
 
Sen började det roliga!
Att tömma komposten och fylla på med näring i landen.
Tog mig styvt två timmar, så igår blev det gott om träning!
Men jag hade solsken och härligt fågelkvitter att
lyssna till, så tiden gick fort.
Tiden går ju gärna fort när man har roligt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jösses... Jag blev alldeles matt bara av att läsa detta. Måste nog gå och vila en stund... ;-)

Duktigt jobbat av dig! :-D

2017-04-04 @ 09:01:12
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Duktiga Du.
Mycket Du hann med.

kram

2017-04-04 @ 11:39:30
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Eva

Ja tiden går fort nästan för fort när man har roligt och det har blivit mycket jobb på sisten.
Jisses vilken flygande fart du hade men när energin flödar gäller det att hänga på.
Jag har inte tagit fram mina gladioluser från jordkällaren ännu, men det är på gång . . .
Ta det lugnt och må väl/ Eva

2017-04-04 @ 19:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0