tack för inspirationen....

..... finaste Eva med bloggen :
 http://evas-kvarnaro.blogspot.se/
När man inte kan vara ute, eller ute kan man väl vara
men det är inte så skönt just nu.......
Jag trodde ju att påsken skulle bli varm och 
skön ja, sådant väder vi hade förra helgen.
Men i brist på uteväder blev det mer tid vid datorn.
 
Det blev till att googla efter jag besökt Kvarnaro
Eva hade köpt  en underbar vit liten buske
med det härliga namnet: 
Exochorda 'Magical Springtime'
Jag blev helt förälskad.... blir ju lätt det. 
Nu har Skogsliden ett eget exemplar!
  
Den står inne i garaget, med omslagspappret runt sig.
Tillsammans med alla dahlior som har fått flytta in där.
Jag fick gå några gånger kan jag säga, men om det blir
så där kallt som de sagt till natten.
Tja då fanns det inget annat alternativ än att bära in dem.
När det blir lite skönare ute så ska jag plantera
min nyinköpta Magical Springtime.
Det fanns fler växter i blomsterbutiken som fick föjla
med hem, men de visar jag senare.
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Ja, vad hände? Det blev visst köldrekord ovanpå all snö som kom också! Jag har över 2 dm nysnö nu, o vet du, mina påskgula tulpaner i fönstren skär sig mot den vita snön. De säger FEL FEL FEL det passar icke ihop! Men jag misströstar inte, våren kommer var så säker. Och du fick lite extra motion rännande fram och åter in och ut. Själv blev jag av med mina alldeles nyss återerövrade tassemarker då min lilla nakenfis inte ska behöva ströva i snö upp till nacken...Påsk kram

2017-04-15 @ 17:00:54
URL: http://paulaz.se
Postat av: åsa i åsele

Så söt buske :) Köldrekord och snöstorm i april... kram

2017-04-15 @ 20:34:59
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Så fin buske ... googlade också på den efter att ha läst Evas blogg :)
Solsken och kallt även idag...
Kram

2017-04-16 @ 07:28:55
Postat av: Ama de casa

Vilken fin! :-)

Du har att göra du, men snällt av dig att skämma bort Dahliorna så :-)

2017-04-16 @ 08:47:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Eva

Tack rara Du, så kul att jag kunde göra dig glad och förälskad så snabbt i en buske Exochorda.
Som du kanske märkte fanns fler sorter av just denna busken, men man köper ju det som finns av erbjudande.
Ja skydda dina dahlior för än så är det vinter, april lurar så gärna oss. Det värsta är frostnätterna tycker jag, man får mer jobb med att täcka och bära ut och in . . .

Ha fortsatt trevlig påskhelg/ Eva

2017-04-16 @ 14:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0