Nepeta Junior Walker och....

... Agastache Astello Indigo och slutligen en
Leucanthemum sup eller om man så vill:
Kantnepeta, Anisiop och en Jätteprästkrage
med det trevliga namnet "Bröllopsgåvan"
Jag har satt dem i den nygrävda delen av
Pionlandet, tanken är att de ska ta över 
blommningen då Pionerna gjort sitt.
Först kommer krokus, tulpaner och de blå fina 
primulorna jag fått av Ulla att blomma.
Sen kommer pionprakten och för att det inte
bara ska vara grönt i landet sedan så blir
det lite blått och vitt i början och slutet av  landet.
Jag hann väl knappt få ner Kantnepeta och
Anisiop innan det surrade av
nyfikna bin och humlor,
snart kommer fjärilarna också. 
 

 


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Själv funderar jag på att beställa ramslök :)

Du inspirerar <3

kram

2017-08-06 @ 11:10:55
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: H i Östergård

Du är då en riktig trädgårdsmästare med många gröna fingrar. Så genomtänkt allt är som du gör ♥. Kram från en blåsig Östergård

2017-08-06 @ 12:21:45
Postat av: Paula

Så fint du planerar, du har en begåvning för trädgårdsplanering helt klart. Naturen är lite sämre på att planera tycker jag, förutom rallarrosen är det inte mycket som blommar längre, men nu har det regnat ett par dagar så jag ställer stora förhoppningar på svamptillgången! Kramiz

2017-08-06 @ 14:46:46
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula

Glömde säga att jag ju inte vuxit upp o bott med mina halvsystrar. Vi sågs endast på födelsedagar som barn, sedan flyttade de till Sverige när jag var i tidiga tonåren. Så vi har lärt känna varandra först då jag också kom hit som vuxen. Men, jag känner ett starkt systerskap med dem och det är jag som ensambarn så tacksam för

2017-08-06 @ 14:51:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Du är duktig på att planera ... och snyggt blir det säkert! Anisisop planterade jag en gång för många år sedan ... nu kommer det nya plantor både här och där :)
Kram

2017-08-07 @ 06:15:54
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0