16 år

Idag är det 16 år sedan vi flyttade in på Skogsliden.

 

Vart tar tiden vägen?

 

Jag kan tacka min gamla jobbarkompis för

att jag bor där jag gör.

Vi hade studiedag och hon kommer in och

ger mig ett tidningsurklipp och säger: 

-Här är drömhuset du letar efter.

Och visst hade hon rätt, jag föll pladask

redan då jag såg bilden.

 

 

Sen var vi på visningen och då

blev jag ännu mer övertygad,

maken var med på noterna.

(Ja vi var sambo på den tiden.)

 

 

Hur som haver, han fick ge sig in

i budgivningen och känslan när han ringde

till mig på jobbet och sa att

vi fått det…..helt obeskrivligt och jag

minns det som igår.

 

Jag återgäldade kompisen med att presentera en

vän till maken för henne, jag hade på känn att

de skulle passa bra ihop.

Tänk att jag hittade hennes

drömprins – de har nu varit gifta i 8 år!

(Bild lånad från nätet)
 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Grattis till det lyckade husköpet, och sen är ju det där med tjänster och gentjänster också bra :-)

2017-12-20 @ 18:09:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Vilket härligt sammanträffande, du är en lite kopplerska du. Har precis sett slutrapporten från årets Bonde söker..o visst blev det kärlek där också på flera gårdar trots strul på vägen. Och grattis till drömhuset där ni fortfarande stortrivs Och där du gör underverk i trädgården varje sommar. Jag har hört att du bor rätt nära Anki med bildbloggen, så nu kan jag placera dig något på kartan. Kvällskram

2017-12-20 @ 21:31:30
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Tänk så fort åren går! Bra med vänner som hjälper varandra i viktiga val här i livet!
Ha en bra dag!
Kram

2017-12-21 @ 07:26:10
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: H i Östergård

Ja, det där med tiden är svårt att förstå. Vad tar alla år vägen? Nyss var du ju liten!! Kram på dig från faster

2017-12-21 @ 08:41:07
Postat av: åsa i åsele

Åren trillar i väg vansinnigt fort.
Helt galet.
Vi har bott här i värt hus 20 år nu - 1a advents veckan 1997 flyttade vi in.

Tjänster å gentjänster :D så Du fick Ditt drömhus å hon en make :)

Tack för receptet *tummen upp* jag ska absolut testa :)

kram

2017-12-21 @ 13:15:28
URL: http://norrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0