Det strålar en stjärna....

Jag vet inte riktigt varför, men sången med titlen
´När det lider mot jul´
går jag runt och nynnar/ sjunger på. 
 
Det strålar en stjärna förunderligt blid, i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre, då kommer hon hit och
då vet man, att snart är det jul.
 
Ty julen är härlig för stora och små, är glädje och ljuvaste frid,
är klappar och julgran och ringdans också, är lycka oändligen blid,
är ljus, alla ögon då stråla som bäst, och stjärnorna tindra
som mest och där ljuset är, där är det jul.
 
Texten är skriven av Jeanna Oterdahl
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag behövde bara se rubriken så klistrade den där sången sig fast i skallen på mig. I och för sig är den väldigt vacker när andra framför den, men Anders lär inte vara så glad idag då den inte bara klistrade sig fast - den kommer ut också :-D

Ha en härlig tisdag!

2017-12-05 @ 08:40:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Vissa låtar har en förmåga att klistra sig fast :)

Här spelas julmusik så vi har snart tomtar på loftet ;-)

kram

2017-12-05 @ 08:52:06
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Sådär ... nu får inte jag heller bort den från mitt huvud :)
Så fin stjärna du har!
Ha en fin dag!
Kram

2017-12-05 @ 08:53:16
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Eva

Både text och musik är så vackra, en riktigt kärleksfull julsång som går rätt i hjärtat.
Må väl/ Eva

2017-12-05 @ 23:06:46
Postat av: Paula

Vilken häftig julstjärna, så annorlunda! Allt behöver inte vara rött på julen, lila går lika bra, o det är ju din favoritfärg! Jag har en del att lära med mobilen, men när jag var ute idag tyckte jag fotona på bredden inte får med det jag vill. Jaja, det ger sig..
Kramiz

2017-12-06 @ 21:22:59
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0