en karta....

.... ägg från lyckliga höns var jag och köpte mig i tisdags.
Jag har cyklat förbi detta ställe hur många gånger som helst
(nästan) på mina träningsrundor.  
Efter morgonens cykeltur tog jag bilen dit och kollade in läget.
Då jag på cykel får se detta hus så blir jag glad & lycklig,
det finns hönor som får röra sig fritt både ut & inne.
 
Idag sprang det inga virriga hönor över gårdsplanen
varken då jag kom på cykel eller med bilen.
Kan säga att här får man se upp!
Så nu har jag handlat färdigt mina ägg i Ica butiken.
Jag kommer att stanna till här fortsättningsvis.
Jag passerar avfarten varje vecka och det är inte
så långt att åka dit en sväng ändå.
Hade inte med kameran in,
men det fanns ett bra utbud av både 
små, medelstora och stora ägg. Vita och bruna.
Idag valde jag vita av medelstorlek- några var lite större.
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Ute höns ska det vara . . . och det har vi.
Men i år får de bara vara ute i sina 'utegårdar' in gärdade, annars kommer nog Ludde jaga dem.
Han är redan van vid dem och hälsar på dem dagligen han t.o.m går in på deras gård men då får husse hålla i kopplet för säkerhets skull, hi hi . . .
Dagligen får vi fina ägg av dem och jag kan garantera att man ser att de mår bra. Jag kan klappa dem också så snälla är de, tuppen har vant sig nu med mitt närmande.
Må fint/ Eva

2017-07-26 @ 21:53:43
Postat av: Anki

Så ska de ha det! Jag köper av grannen :)
Kram

2017-07-26 @ 21:57:51
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Ett bra beslut. Klokt av Dig. kram

2017-07-27 @ 12:41:32
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0