luktärten....

... den växer något helt galet!
(Där inne i mitten av virrvarvet står det 
en svart ställning att klättara på)
Var tvungen att binda upp den, så att den
inte kväver mina Dahlior och  
nu når den mig till axlarna, 
(jag är 168cm)
 
Det är en perenn sort, den följde med husköpet och
har säkert stått på samma ställe länge här på Skogsliden.
Jag gillar färgen! 
För några år sedan delade jag med
mig av fröbaljorna till en kollega. 
Jag måste höra med henne i höst när hon
kommer tillbaka till jobbet om fröna tog sig.
Hon skulle sätta dem hemma i Ungern.
 
 

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Jag trodde att luktärt var något som blommade en sommar.

Du måste verkligen ha gröna fingrar :)

svar Ja marknaden som pågår i fyra dagar är verkligen en högtid i samma omfång som jul/midsommar :)
För kommunen är marknaden viktig rent ekonomiskt.
Flera företag/affärer skulle troligtvis inte funka utan den ekonomiska vinst som marknaden ger.

kram

2017-07-19 @ 21:35:31
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Paula

Hej, sitter och funderar på om jag någonsin luktat på en luktärt?? Vacker är den, nästan samma färg som bakgrunden här på bloggen! Kan du beskriva doften?
Angående Simon så har han tidigare i sitt unga liv visat noll intresse för andra länder, andra kulturer o dylikt och när brorsan lyckades locka med honom utomlands kändes det bra för han behövde vidga sina vyer. Själv säger han också att förutom olägenheten med att han inte tål värme så har han lärt sig mer under denna semestervecka än någonsin tidigare. Det ser jag som ett mognadsmått som heter duga! Längtar så tills vi ska ses om drygt en vecka, han är så speciell för mig. Kramiz

2017-07-19 @ 22:19:03
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anki

Den perenna luktärten är verkligen livskraftig ... och vacker! Vi hade den där vi bodde tidigare, men tyvärr var jag inte så smart att jag tog med några frön när vi flyttade.
Ha en fin dag!
Kram

2017-07-20 @ 05:54:23
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: TantGlad

Vad kul att den växer fort, för det är ju det man vill. 168 var inte illa...jasså....då är jag 2 cm längre än dig hihi.

Fina blommor har du.
Grått hos mig i dag och jag vaknar med en lätt förkylning. Hoppas den försvinner.

KRAM till dig

2017-07-20 @ 07:11:36
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0