Inställt….

Det blev inga pepparkakshus idag.

Jag satte mig i bilen på morgonen och börjad åka

mot trollungarna, jag hann ca 5km då telefonen

ringer och syrran säger vänd och åk hem.

Bra att hon ringde för jag/vi vill inte bli sjuka.

Hmm, nu är ju bara frågan när vi ska hitta

en ny tid som passar in med jobb, skola & aktiviteter. 

Så dagen har gått till lite av varje. Gick ner till storskogen när

solen var framme för att se om det fanns lingonris

att plocka till en liten bukett att sätta i korgen vid ytterdörren.

Men storskogen var borta och inget lingonris fanns det heller.

Allt jag fick var ett par leriga skor och smutsiga jeans. 
 Jeansen är i tvättmaskinen och skorna
står och torkar då jag fick spola av dem.

Kommentarer
Postat av: H i Östergård

Inga pepparkakshus! Ja, ibland blir det inte som planerat. Mycket tråkigt förstås - både för dig och småtjejerna. Hoppas de piggnar till snart så ni kan baka era fina små hus. Ha en trevlig kväll! Kram

2017-11-25 @ 18:08:45
Postat av: Anki

Tråkigt förstås, men ändå bra att det blev inställt när barnen var sjuka, för förkylningar kan man råka ut för ändå utan att söka upp dem.
Trist med skogen!
Ha en bra fortsättning på kvällen!
Kram

2017-11-25 @ 18:50:03
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Paula

Men vilken eländigt tråkig dag! Fy så lessamt, både med bak och kalhygge! Hoppas nu att ni fixar till en ny tid, det är ju några veckor kvar till jul. Tröstekram

2017-11-25 @ 21:22:54
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Trist att det blev inställt. Hoppas dom kryar på sig snabbt så ni kan fixa till en ny tid. Men du vet... Inte alls ovanligt att husbyggen blir försenade... ;-)

Tråkigt att dom tagit väck storskogen också...

2017-11-26 @ 08:09:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Inget byggnadslov alltså ;-)
Trist med sjukdom men förhoppningsvis piggar dem på sig å Ni kan ta itu med byggandet en annan lördag.
Tråkigt när skogen försvinner.
kram

2017-11-26 @ 12:16:42
URL: http://naltanorrland.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0