Nio liv….

Jag hade inte hört talas om den här föreningen förrän den där lilla

vilsna katten dök upp här, och grannen som tog sig an 

kattungen berättade att han kontaktat dem.

Nu behövde de ju aldrig komma ut och hämta katten eller läsa av

chipet – det löste ju sig smidigt senare samma kväll. 

http://mittskogsliden.blogg.se/2017/october/en-solskens-histori.html

 
Nio liv är en ideell förening som jobbar för katternas bästa.
Så jag har beställt 2018 års almanacka där ifrån och en fin tygkasse
att ha då jag handlar, kan säga att en kylskåpsmagnet och en
nyckelring slank också med i beställningen.

  

Almanackan blir en perfekt julklapp till min kompis som också

tycker om katter. Varje månad i kalendern har en liten historia om

katter som de räddat och omplacerat. Så behöver du en kalender

för 2018 och tycker om katter kan jag rekommendera att beställa en. 

http://foreningen9liv.se/

 


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Bra att det finns dem som ställer upp på djuren.
Här finns det en ideell kattförening som tidvis annonserar ut kattor/kattungar då det tydligen finns mängder av hemlösa kattor runt om vår kommun.

svar El-trasslet återfinns i källaren till hyreshuset där C & R bor, tyckte det var en passande bild på läget igår.

Ha en fin torsdag, kram

2017-11-16 @ 07:28:19
URL: http://naltanorrland.blogspot.se
Postat av: Anki

Bra att sådana här föreningar finns, men synd att de behövs. Gullig almanacka! Vad köpte du för färg på tygpåsen? De är riktigt fina :)
Ha en bra dag!
Kram

Postat av: Eva

Bra att dessa föreningar finns och fy skäms alla som inte tar hand om sina djur som de borde göra.

Min äldsta dotter Maria gör egna katt-almanackor,
hon har 4 egna ( + kattungar någon gång årligen) hon tar bra betalt för dem, då kanske det svider för ägarna att bara kasta bort katten när barnen inte vill leka med dem mer. Hon är en riktig kattvän, det är ju jag med, men hon är värre hi hi . . .
Tack vännen för din kommentar, då finns det fler än jag som ogillar denna tid.Många bloggvänner hade inte de problemen med november mörker m.m.
Tur för dem, jag blir avund på dem.
Ska vi ta och resa iväg lång bort från glitter och julhysterin.
Det verkar som om den blir värre för varje år, fast många menar att de dragit ner på mycket.
Finns det verkligen inget lagom i detta land ?
Mina barn älskar julen och man förstår ju det när deras barn fortfarande bor hemma men de börjar bli 'flygfärdiga' snart. Barnbarn Jennie med två egna barn har redan börjat plocka fram julgrejer.
Jag bara rullar med min ögon, hi hi . . . .

Vi får hålla ut, må så gott/ Eva

2017-11-16 @ 17:49:55
Postat av: Ama de casa

Så himla bra att det finns såna föreningar! All heder åt dom som ägnar så mycket tid åt såna behjärtansvärda "små" liv :-)

2017-11-16 @ 19:12:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Hej, jag har läst att det varit ovanligt många katter som omhändertagits här i Dalarna efter sommaren. Jag blir vansinnig på folk som skaffar sommarkatt som sedan inte får följa med hem efter semestern. Hur sjutton ska man lyckas höja statusen på katten så att man slipper överfulla katthem överallt! Flåt, men jag tycker det är så upprörande...
Kramiz

2017-11-16 @ 19:37:37
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0