Eftermiddagsshopping .....

.....Strandtrift är en ny bekantskap för mig, men jag tycker
den ser läcker ut och dessutom är den perenn, ( & tål -5gr)
men den får bo här i korgen tills det går att gräva i jorden.
En rosa jordviva, går också bra att plantera ut lite senare.
Vanliga gula påskliljor.... också en perenn.
Tänk vad jag shoppat smart idag!
Jag tyckte att det var dags att lägga på locket
på konservatorn nu och slänga ljungen. 
Men imorgon kommer jag att plantera penséer i den, 
men de får stå i garaget över natten.
  
   
 Men innan jag fick plantera i korgen,
skulle den inspekteras noga.

Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Jättefina och dem ger mig lust att skaffa lika samma även om vi fortfarande har ner mot en så där minus 25 vissa nätter så blir det ju varmare även hos oss under dagen.
Den rosa på första bilden är en favorit.
Gula blommor säger jag Nej Tack till ifall dem icke är Tussilago :)
kram

2018-04-01 @ 20:30:08
Postat av: Anki

Klart korgen måste visiteras :) Vacker plantering ... bra inköp och smart tänkt!
Ha en bra dag!
Kram

Postat av: Ama de casa

Haha! Vilken fin och duktig korginspektör :-D

Blev ju hur fint som helst i den där korgen :-)

2018-04-02 @ 09:22:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Farmor

Underbara blommor! Vet du om att det finns vilda
Trift också? Växer i regel på vägkanter.
Men dom blir ju aldrig så stora o fina ,Busan
tyckte nog det var bäst att kolla vad Matte
ska hitta på med denna konstiga grej.
Ha en bra dag ! Kram !

2018-04-02 @ 10:31:23
Postat av: Paula

Otroligt vacker "bukett" du har gjort, vilken tur att du fick korgen, haha! Underbara färger i rosa och lila, precis det du gillar! Jag har faktiskt köpt fyra små plantor idag, krukväxter, bland annat svärmorstunga som jag kanske kan få att överleva. Varför jag valde tidig väckning? Jo jag ville äta steken helt nylagad, så klockan fem var perfekt tid att bli klar! Onödigt omständigt? Absolut!! Kram

2018-04-02 @ 17:14:46
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0