en trädgård blir aldrig klar......

.....inte min i alla fall!

 

Idag har jag varit ute hela dagen, vilken underbart

solig och skön lördag det har varit!

Jag har fortsatt att räfsa upp gamla löv

på baksidan, för allt förmultnade inte.

På framsidan tog jag tag i landet som skulle omorganiseras.

 

 

Nu är den gamla marktäckaren borta, för det såg bara skräpigt ut.

Azalean & murklockan har fått flytta till skilda land.

En annan liten söt buske fick en ny plats i fast i samma land,

samma sak gällde för Aklejorna.

Jag har gjort plats för Cora Louise  & Canary Brilliant´s, 

borde snart levereras..

 Satte ner mina Echina purpurea Doubledecker & Echinia purpurea.

Jag har kollat igenom det långa pionlandet och tagit det lilla ogräs som var.

Alla land runt träden är ny rensade -inte för att det var så mycket,

mest bara att klippa ner lite visset. 

Vad som är kvar just nu är det som börjar spirar grönt 

under hallonplantorna, men det får bli en annan dag.

 

Sen ska det djupgrävas i grönsakslandet.

Komposten ska tömmas och grävas ner.

 

Så det finns arbete kvar! 

   

Före och efter, blir nog en större

skillnad då växterna tagit sig.


Kommentarer
Postat av: åsa i åsele

Jag har köpt basilika-frön idag för att så en omgång till av en annan sorts basilika än den jag har på G.
Plantorna står hos mina föräldrar som har ett tomt rum med sol :)

Då jag tillbringar omkring 4 tim/dag hos mina föräldrar så hinner jag ju med både det ena å det andra medan jag är där även om jag till stor del gör ingenting förutom håller min far sällskap å försöker underlätta för min mor.

Idag har min far mått så mycket bättre, vätskedropp gav resultat liksom morfin mot smärtan.

kram

2018-04-14 @ 21:23:54
Postat av: Marie i skrifvarstugan

Visst är det härligt med allt vårpyssel i trädgården om våren och att få planera, plantera, städa och allt vad man har att göra i en stor/liten trädgård och mycket frisk vårluft får man på köpet.

Önskar dig en fin söndag !

2018-04-15 @ 05:13:28
URL: http://www.mariettsfoto.blogspot.com
Postat av: Anki

Härligt att jobba i trädgården. Du är en riktig arbetsmyra :)
Tyvärr orkar jag inte mer en liten stund i taget just nu ...
idag gömmer sig solen - kanske blir det bättre längre fram. :)
Kram

2018-04-15 @ 07:00:31
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Anna

Härligt...nylagd jord är som godis. Hmmm marktäckare är svårt..kan se som du säger skräpigt ut.
Du det kommer växa så det knackar snart när värmen slås på i veckan. Vår bästa tiiiid är nu..hör du att jag sjunger för dig. :D

(Snart kommer din farmor på besök här..hon ska få nygräddade scones.)

2018-04-15 @ 09:07:43
URL: http://filipendula.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vad duktig du är! Kommer att bli superbra det där :-)

Såg på ett radhus en gång där trädgården faktiskt VAR klar. Baksidan bestod av en bautastor sandlåda, och hela framsidan var asfalterad. Inte så snyggt, kanske, men lättskött :-D

2018-04-15 @ 09:22:20
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0