Idag en sommardag….

….med massa härligt trädgårdsjobb!

Plockat upp alla pinnar från träden jag klippte igår,

rensat bort allt visset i hallonlandet.

Gått igenom hela ligusterhäcken och täckt med ny täckbark,

så långt mina påsar räckte, får köpa till några.

Tagit fram trädgårdsmöblerna, räfsat upp massa löv,

men det finns lite kvar. Fyllt upp stora zinkbaljan – jag hoppas

att min näckros klarat vintern i garaget.

Haft ute högtryckstvätten och kört av lite av varje som

behövde få sig en dusch.

Ja, jag kommer att somna gott ikväll!

Nu hoppas jag att våren är här utan en massa bakslag.

Annars blir det synd om alla nyckelpigor, bin och fjärilar jag sett idag.

(Citronfjäril, nässelfjäril, påfågelsfjäril)

 Snygg i ligusterhäcken
Tulpanerna är på gång.
Första kaffet!
Pionerna börjar att titta upp.
Härliga krokusar, som idag varit välbesökta av bin och fjärilar
Skönt att sola sig på gräsmattan.
Matte har tagit ut vattenskålen.
Massa löv är nu upptagna.
Gyllenlacket har fått komma ut efter
sin vintervila i garaget. 
Gott att ligga i Mattesknä, då hon fikar.
Men den nytvättade solstolen går ju också bra

Kommentarer
Postat av: Anki

Flitig som alltid ... och fint blir det! Härliga bilder! Visst var det härligt väder, men jag hann inte njuta så mycket, då jag var upptagen av annat :)
Ha en fin start på veckan!
Kram

2018-04-09 @ 07:00:50
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Härliga bilder <3 tro ifall vi bor i samma avlånga land ;-) här har vi mer vinter än vår och nån sommar lär vi icke se röken av förrän tidigast efter midsommar.
kram

2018-04-09 @ 07:12:12
Postat av: Ama de casa

Vad duktig du har varit! Och vilken fin hjälpreda (om än inte helt hjälpsam) du hade ;-)

Minns hur rispiga armarna var efter att jag hade rensat hallonlandet... Men när det var så fint ute att jag ville rensa det - då ville jag inte ha långärmat... :-D

Ha en fin start på veckan!

2018-04-09 @ 09:28:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Farmor

Nu har jag njutit av alla vackra bilder från din vackra trädgård ! Men så ligger du i för att hålla allt perfekt. Nu väntar fjärilarna på all nektar
i blomsterhavet! Ha det så gott ! kram kram!

2018-04-09 @ 12:37:03
Postat av: Paula

Nu är hon igång och ingenting kan stoppa henne!"
Det är ganska kul att se dina vårbilder, här har det regnat, snöat och haglat idag. Men det hjälper till att tina snöhögarna. Att kunna sitta o fika ute...en dröm! Jag skulle nog njuta lika mycket som katten! LKram

2018-04-09 @ 19:20:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

Har man en trädgård så finns det alltid saker att göra. Din parkträdgård är som en dröm. Så fin och kreativt planerad. Du är professionell.

2018-04-14 @ 18:19:55
URL: http://filipendula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0