ingen ärla ännu....

Förra året den 4 april så hade Sädesärlan kommit till Skogsliden,

jag hade delat på en massa Dahlior och börjat att driva upp dem.

Men inte i år – jag ligger visst efter i tidsschemat.

Jag ska nog hinna, det är ju först nu som vintern

förhoppningsvis släppt taget om oss.

Efter jobbet idag svängde jag av stora vägen och köpte

2 kartor med ägg på landet, en karta till mig

och en till syrran.

När jag körde hem därifrån så flög två tranor

över bilen, så nog är våren på gång!

 

 

Köpte stora ägg,

men några var gigantiska,

så även om alla äggen är stora

så ser vissa små ut. 

 


 
 

 


Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt med riktiga lantägg!
Idag är snömattan vit igen, men våren ska visst komma på allvar i helgen :) Kanske kommer sädesärlorna då också!
Kram

2018-04-06 @ 09:15:28
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Härligt med riktiga ägg ;-) ibland köper jag lokalt men under vintern har det varit svårt... hönorna verkar gå i ide ;-)

Häromdan såg jag domherre med fru och natten till idag bjöd på mer snö.

kram

2018-04-06 @ 10:59:48
Postat av: Paula

Härliga fågelkompisar du har träffat, o deras ättlingar, äggen! Vet du,idag kom domherrarna tillbaka till mitt fågelbord, Det var ju nyfallen snö här imorse. Så det kändes som jul igen! Kram

2018-04-06 @ 19:58:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ama de casa

Då är nog sädesärlan också på gång snart :-)

Härlig med vårtecken!

2018-04-07 @ 10:19:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0