att se....

Nu har jag haft progressivaglasögon i några år.
Jag tycker att det är jättebra och det var lätt att
lära sig använda dem - det var en ren befrielse
att kunna se både nära och långtbort.
 
Men att ligga ner och läsa har varit besvärligt, 
så nu för ett litet tag sedan gjorde jag slag i 
saken och gick in till optikern och
beställde mig ett par läsglasögon.
Tack sa min nacke!
För som jag han knölat med kuddar för att få till en bra 
ställning för ögonen då jag legat ner och läst.
En enkel modell, de är blå men
det syns visst inte så tydligt.

Kommentarer
Postat av: åsa/nalta norrland

Att kunna se bra ut är viktigt :)

Nej men allvarligt så är det väldans bra att man kan se utan besvär.

kram

2018-12-30 @ 13:47:46
Postat av: BP

Grattis till dina nya läsglasögon. Bra Läsglasögon är faktiskt viktigare än att kunna se skarpt på långt håll tycker jag. Jag har två par gasögon, då jag inte blev vän med mina progressiva glasögon för många år sedan. Hade typ sjögång i tre veckor.

2018-12-30 @ 20:45:14
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag har också progressiva glasögon sen många år tillbaks, men har aldrig klarat av att ligga ned och läsa i dom. Min nacke säger ifrån alltför mycket. Köpte direkt läsglasögon hos Clas O - dom duger för mig :-)

Ha nu en riktigt fin nyårsafton och Gott Nytt År!
Kram

2018-12-31 @ 09:08:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Hej, jag har ju två par glasögon o har astigmatism. Ett par vanliga, ett par när jag sitter vid datorn. Numera, efter tre år, så använder jag dataglasögonen mycket mer än de vanliga. Även när jag läser böcker i sängen t.ex. De vanliga känns för dåliga, måste säkert kolla synen igen, suck. Men jag ser dina inlägg, halleluja

2019-01-01 @ 00:44:08
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0