rehab....

.....ont, ont, ont i ett knä.
Kan knappt ta mig upp och ner i trappor, 
att sätta sig på huk är inte att tänka.
Knät hakar upp sig, det krasar i det och smärtan...
 
Vad gör man?
Sjukvård, naprapat eller sjukgymnast?
Sjukvården kommer inget att göra.....
naprapaten.....tveksamt om det är ett "naprapatfall"
 
Mitt val blir sjukgymnast.....men det finns ett
stort MEN - väntetiden..... jag vill ha hjälp NU!
Inte efter nyår.
 
Jag gör en chansning och kontaktar sjukgymnsten 
jag delar lokal med, jag vet att han har fullt upp.
Ibland har man tur... ett återbud, Välkommen 
inom två dagar. Jag har redan självt ställt diagnos....
 
Han tror som jag då jag beskriver symptomen på ett sms.
Det känns ovant att själv sitta i väntrummet......det är
ju här jag hämtar mina egna kunder.
Nå väl min tur....
Fel diagnos av oss båda,
en ny korrekt ställs efter vissa tester.
(Tester som jag också kan, men som är omöjliga att utföra på en själv)
 
Domen blir..... otränad.
- VA!!!
-Ja, otränad i musklerna som stabiliserar knäskålen.
Nu är det rehab som gäller - och smärtan har minskat något.
Men jag har fortfarande, en vecka efter
besöket svårt att smälta ordet otränad.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anki

Aj ... låter inte kul! Hoppas du tränar upp de nämnda musklerna snabbt nu - krya på dig!
Kram

2018-12-16 @ 13:46:31
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa/nalta norrland

Otränad... Du??
Märkligt... men kanske Du inte använder just de musklerna.
Krya på kram

2018-12-16 @ 14:42:00
Postat av: Beate

Hur var det nu igen - ska man leva som man lär inte;-)
Så du är sjukgymnast! Bra att veta, just i fall att min rygg kommer bli ännu värre än vad den är nu;-)

Hoppas övningarna kommer göra ditt nä betydligt bättre.

2018-12-17 @ 00:05:44
URL: http://bp-computerart.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Men? Jag blir också förvånad... Otränad... Du som rör dig så mycket och simmar och har dig. Men det finns ju så många muskler, så det är väl dom runt knäna som har lyckats smita undan då rå...

Hoppas du blir bättre snabbt med dom övningar du har fått!

2018-12-17 @ 08:32:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Men du, det var väl det fräckaste! Du som cyklar simmar och springer (?) ja det mesta iaf! Själv är jag helt invalidiserad efter gårdagens sparktur fast jag inte tog i alls. Har aldrig hänt förut. Hela vänster sida är paj, från axel ner till höft. Men jag skulle nog få acceptera diagnosen "otränad" dessvärre. Hoppas nu att du slipper ha ont länge, du är nog en hejare på rehab! Lycka till o kram!

2018-12-18 @ 21:47:10
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0