Elvis min Elvis....

Visst är han piggare, äter lite bättre.

Men det är ingen vidare fart på honom, han blir

bara tjockare och tjockare, då han ligger inne

och sover mest hela dagen.

 

(Nu är det ju inget vidare väder för en katt att vara ute i,

kliver man utanför de skottade gångarna så sjunker

man ju ner i snön ända till magen. )

 

Äh skämt åsido han har alltid varit stor,

och det påpekas alltid hos veterinären.

 

Men eftersom han inte är sitt rätta jag har jag nu bokat en tid,

vi får komma redan på torsdag eftermiddag, jag ser ju att

han har som en liten tandköttsinflammation.

 

 

Grannens katt har betett sig lika som Elvis och där

väntar nu en tandutdragning…….

 

 

Vi får se vad de säger på torsdag.

Jag vill ju inte att han ska ha ont.

I helgen var han ute och tog sig en liten mus,

den låg så fint vid första trappsteget.


Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Håller tummarna för att det går bra på torsdag och att det finns nån medicin som kan hjälpa.
Kram

2018-02-13 @ 17:30:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: åsa i åsele

Att Elvis lyckades fånga en mus måste ju ändå vara positivt... ja alltså ur dåligt mående synvinkel.

Bra Ni fått tid hos veterinären,
bättre att kolla upp å kanske hitta vad som felas.

kram

2018-02-13 @ 21:09:56
Postat av: Paula Merio

Men du, stackars kisse, minns du, jag fick ta Torsten till veterinär när han bara var tre år. Han matvägrade, o det visade sig vara tandproblem. Tydligen mycket vanligt trots att jag aldrig hört talas om det även om jag haft katt så många år. Hur som så drog dom ut tre tänder och han blev som en ny katt! Nu är han ju sju år och har klarat sig från flera inflammationer. Hoppas det går bra, håller tummarna! Kram

2018-02-13 @ 21:59:02
URL: http://paulaz.se
Postat av: Farmor

Så bra att du går och kollar upp honom ,så du
slipper vara orolig. Att han får hjälp
om det är något som ska åtgärdas !
Du var snäll o hör av dig när du vet!
Kram ! från Farmor !

2018-02-14 @ 07:46:52
Postat av: Anki

Skönt att han är lite bättre, men ändå bra att kolla upp eftersom du ser att det kan vara problem i munnen.
Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.
Kram

2018-02-14 @ 09:21:36
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: Paula

Men oh, håller tummar och tår! Dels att han kommer i kattboxen, har du inte en sån man kan ta bort taket på? Då är det lättare att placera katten där och sedan lägga på taket...Hoppas det nu inte är något allvarligt utan förhoppningsvis bara en lite vårdepression! Kramen

2018-02-15 @ 15:52:15
URL: http://paulaz.se
Postat av: åsa i åsele

Lycka till <3 hör av Dig då Ni kommit hem så jag får veta hur det gick för Elvis hos doktorn.
kram

2018-02-15 @ 16:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0