Många telefonsamtal….

.....Men försäkringsbolaget säger nej,

de ersätter inget i samband med FORL.

De ersätter inte ens för röntgen för att säkerställa

att det är det han lider utav.

Så då undrar jag vad jag har försäkringen till?

Två katter och över 5000kr i försäkring om året.

När djursjukhuset gjorde en liten snabb kalkyl för

vad ingreppet beräknades gå på med röntgen

och operation fick jag till svar någonstans

mellan 5000- 7000 kr kanske mer.

Ja, jag vet varken ut eller in.

Katten kan inte ha ont,

jag kan inte lägga 7000kr på någon

som kan bli överkörd veckan efter.

Så till alla er som har tänkt skaffa katt, välj inte Agria

som försäkringsbolag utan välj ett där de betalar ut

ersättning även för FORL.

(Jag har hittat två, men jag kan inte försäkra om dem nu,

katten får inte ha fyllt två år för att nyteckna

försäkring och för att den då ska täcka FORL)

Vi får fundera under helgen vad vi ska göra,

katten har ju inte mer ont än att den kunde

vänta på behandling till mitten av april. 

Så hur ont har han? Inget han kan säga,

men han äter igen och han är ute lite mer.


Kommentarer
Postat av: Anki

Jag kan ju förstås inte råda dig till något, men om nu Elvis är på bättringsvägen och har börjat äta, ja då skulle jag nog avvakta vidare undersökning och behandling. När man betalar så mycket som du gör i försäkringspremier för dina katter, då borde du verkligen kunna få hjälp när det behövs!
Kram

2018-02-16 @ 14:49:51
URL: http://ankisbildblogg.wordpress.com/
Postat av: åsa i åsele

Otroligt. Förstår Din besvikelse.
Jag har hundarna försäkrade i Agria och har fått väldigt bra hjälp och de har betalat all vård Bullen har behövt.

Jag vet faktiskt inte hur jag skulle gjort om jag var i Din situation.
Jag skulle nog avvakta, om Elvis nu mår okey å äter så kanske Du kan vänta?

Jobbigt.

kram

2018-02-16 @ 20:48:34
Postat av: Ama de casa

Men FY vad dåligt! Om du betalar så stora premier borde du absolut få den hjälp du behöver för Elvis behandling.

Verkligen en jobbig situation... Men om han nu äter och är piggare igen så kanske det är bra att avvakta ett tag och se? Jag skulle nog göra det, men usch vilket svårt ställningstagande...
Stor KRAM till dig!

2018-02-17 @ 09:27:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Jamen fy så tråkigt, dessvärre har jag också Agria, fast, jag har ju inte försäkrat mina katter, av kostnadsskäl. Jag minns inte hur mycket det kostade att dra ut tänderna på Torsten. Kan man tänkas strunta i röntgen o dra ut de tänder som ser angripna ut o få ned kostnaden? Vilket elände! Nästa gång jag försäkrar ett djur om någonsin, då ska jag kolla av marknaden ordentligt. Det är dyrt med Blinkas försäkring men den går ju inte att byta på en gammal hund. Avvakta ett tag och se hur det går, så håller vi alla tummarna för att det mest var ett skrämskott o att smärtan klingar av! Jobbar idag, så missar OS, men det känns okej...
Kramen

2018-02-17 @ 09:31:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: By blixtra

Klart att du ska operera katten! Det blir en pigg och trevlig kisse igen när han slipper ha ont! Vår katt blev 18 år!

2018-02-18 @ 16:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0